Jump to content
Annons

Att matcha upplösningar

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag har köpt en scanner med upplösningen 4800 x 2400 dpi. Nu är frågan vilken skrivare jag ska ha till den!? Samma märke har en skrivare med upplösningen 9600 x 2400 dpi och en med 4800 x 1200 dpi. I affären sa de att jag ska välja den med högst upplösning om jag vill ha bra bilder, eftersom scanning är en helt annan sak som inte har med skrivaren att göra. Och att text ändå alltid skrivs in med 600 dpi max i alla fall. Och att man kan använda interpolering (vilket iofs är fusk) i mjukvaran och då komma upp i 19200 dpi i alla fall. Och att det ändå inte finns något papper som klarar det eller ens 9600 dpi. Och att drivrutinen och mjukvaran som följer med scannern bara gör att du kan välja mellan 150 och 300 dpi i alla fall. Jag fick heller ingen "riktig" garantilapp, bara ett simpelt kassakvitto (utan mitt namn, serienummer o.s.v.) - hur vanligt är det?

Vad jag vet så finns ingen skrivare med uplösningen 4800 x 2400 dpi.

🙁

:musik

Annons
Postat
Vad jag vet så finns ingen skrivare med uplösningen 4800 x 2400 dpi.

🙁

Hmmm,,, denna tråden borde ligga i Datorer/tillbehör... aja...

Bara med en sökning på 4800 x 2400 dpi på google ger resultat! 🙂

Google resultat

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Njaa...jag tyckte inte det hade med musik att göra (utan om användning av kringutrustning för att göra CD-booklets t.ex.). Därför hamnade det inte under "datorer...", som är vikt för datorer i samband med musikskapande! Därför placering under "Allmänt".

Tack för google-tipset.

🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.