Jump to content
Annons

Bäst sequencer till VSTi

equality

Recommended Posts

Testat EWQLSO och är helt såld på deras pianoljud. Alltid kört med Sonar men får inte liv i pianot i detta, vare sig som VSTi eller DXi. Sonar är en gammal kompis och jag "kan" det programmet bättre än något annat. Upplever det dock krångligt och instabilt med såväl VSTi som DXi. Måste det bli Cubase??

Dela på andra sajter

Annons

Nej, du kan testa orion, lite uppstickare som klarar det mesta. Tämligen enkelt men har mer potential än vad man kan tro vid första anblicken. går att köra rewire som både slav och host om jag inte missminner mig.

Dela på andra sajter

Testat EWQLSO och är helt såld på deras pianoljud. Alltid kört med Sonar men får inte liv i pianot i detta, vare sig som VSTi eller DXi. Sonar är en gammal kompis och jag "kan" det programmet bättre än något annat. Upplever det dock krångligt och instabilt med såväl VSTi som DXi. Måste det bli Cubase??

Är du säker på att det är själva Sonar som strular?

När det gäller VST så finns det väl några olika wrappers att använda och det verkar som att vissa funkar bättre med vissa VSTi's och andra med andra...

Tror också att cakewalk utvecklat VST-"funktionaliteten" med tiden så om du inte har senaste versionen av Sonar kanske det kan va värt att testa att uppgradera innan du ger upp helt...?

Dela på andra sajter

Steinberg lär förmodligen ha den bästa och mest stabila funktionen med VSTi, eftersom det ju är de som hittade på standarden. 🙁 Du kanske klarar dig med Cubase SE eller SL? SX är faktiskt overkill för de flesta...

Dela på andra sajter

Personligen trivs jag bäst med Tracktion.

Vet inget om detta program. EWQLSO tycks inte ha några bekymmer i Cubase...

Fan, orkar inte lära mig ett helt nytt program igen... :rolleyes: ..får hoppas att det kommer nån fix från Sonar eller Native och vad är väl en bal på slottet...

Dela på andra sajter

Personligen trivs jag bäst med Tracktion.

Vet inget om detta program. EWQLSO tycks inte ha några bekymmer i Cubase...

Fan, orkar inte lära mig ett helt nytt program igen... 🙁 ..får hoppas att det kommer nån fix från Sonar eller Native och vad är väl en bal på slottet...

Cubase är inte svår att lära sig,väldigt enkel tycker jag 😎

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.