equality Postat 1 juni 2005 Dela Postat 1 juni 2005 Testat EWQLSO och är helt såld på deras pianoljud. Alltid kört med Sonar men får inte liv i pianot i detta, vare sig som VSTi eller DXi. Sonar är en gammal kompis och jag "kan" det programmet bättre än något annat. Upplever det dock krångligt och instabilt med såväl VSTi som DXi. Måste det bli Cubase?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 1 juni 2005 Dela Postat 1 juni 2005 Nej, du kan testa orion, lite uppstickare som klarar det mesta. Tämligen enkelt men har mer potential än vad man kan tro vid första anblicken. går att köra rewire som både slav och host om jag inte missminner mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 1 juni 2005 Dela Postat 1 juni 2005 Testat EWQLSO och är helt såld på deras pianoljud. Alltid kört med Sonar men får inte liv i pianot i detta, vare sig som VSTi eller DXi. Sonar är en gammal kompis och jag "kan" det programmet bättre än något annat. Upplever det dock krångligt och instabilt med såväl VSTi som DXi. Måste det bli Cubase?? Är du säker på att det är själva Sonar som strular? När det gäller VST så finns det väl några olika wrappers att använda och det verkar som att vissa funkar bättre med vissa VSTi's och andra med andra... Tror också att cakewalk utvecklat VST-"funktionaliteten" med tiden så om du inte har senaste versionen av Sonar kanske det kan va värt att testa att uppgradera innan du ger upp helt...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 1 juni 2005 Dela Postat 1 juni 2005 Steinberg lär förmodligen ha den bästa och mest stabila funktionen med VSTi, eftersom det ju är de som hittade på standarden. 🙁 Du kanske klarar dig med Cubase SE eller SL? SX är faktiskt overkill för de flesta... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 1 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 1 juni 2005 Tack för tips! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henke Postat 1 juni 2005 Dela Postat 1 juni 2005 Personligen trivs jag bäst med Tracktion. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 2 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 2 juni 2005 Personligen trivs jag bäst med Tracktion. Vet inget om detta program. EWQLSO tycks inte ha några bekymmer i Cubase... Fan, orkar inte lära mig ett helt nytt program igen... ..får hoppas att det kommer nån fix från Sonar eller Native och vad är väl en bal på slottet... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zando Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 Personligen trivs jag bäst med Tracktion. Vet inget om detta program. EWQLSO tycks inte ha några bekymmer i Cubase... Fan, orkar inte lära mig ett helt nytt program igen... 🙁 ..får hoppas att det kommer nån fix från Sonar eller Native och vad är väl en bal på slottet... Cubase är inte svår att lära sig,väldigt enkel tycker jag 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 2 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 2 juni 2005 🙁 Jag får väl ta en sommarkurs... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 www.majken.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 2 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 2 juni 2005 Tack! 🙁 (Trodde aldrig jag skulle hamna i den fållan... Sonar är annars suuuuuuper t om ett pucko som jag lärde mig det på rekordtid!) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 2 juni 2005 Dela Postat 2 juni 2005 (redigerat) Det är inte du som är dum, det är programmen som är skapta för ingengörer, inte musiker. 🙁 Redigerat 2 juni 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 4 juni 2005 Trådstartare Dela Postat 4 juni 2005 www.majken.se Helt suveränt ju! 😆 All heder åt denne man och tack för tipset igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.