Jump to content
Annons

Hur kan man vara intresserad av film?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag undrar varför "alla" människor ute, i fikarum på jobbet och överallt annorstädes, är så fruktansvärt intresserade av film? De kan inte bara namn på skådespelare, de kan filmtitlar, regissörer och vilket är mest skrämmande: repliker ur filmer.

Jag kan garantera att om jag såg samma film tio gånger i rad direkt efter varandra, så skulle jag inte komma ihåg en enda replik! Jag fungerar tvärtom så att om jag tillfälligtvis mot min vilja skulle ha råkat se en film, så har jag garanterat glömt hela handlingen med ens jag gått ut från biografen/vardagsrummet. Det är bara bilder jag vägrar ta till mig. I övrigt har jag oftast exemplariskt minne. Kan recitera föredragsläsare i ekonomi flera år efteråt t.ex.

Så frågan är HUR kan man vara intresserad av film? Hade jag rangordnat alla tänkbara ämnen man kan föreställa sig, så kommer nog "film" allra sist för min del... Skulle aldrig klara en enda filmfråga på tv! Tre livlinor minst.

:rolleyes:

film - det ultimata bottenämnet/:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rocky, Rooger More, James Bond, Shaken, not stirred, Saltkråkan, Skrållan.... Jag är inte ett dugg intresserad av film, men nog fan fastnar det en massa oväsentligt i huvudet ändå med åren 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

[ironi]

Jag undrar varför "alla" människor ute, i fikarum på jobbet och överallt annorstädes, är så fruktansvärt intresserade av musik?

Folk kan inte bara namn på artister, de kan låttitlar, låtskrivare och mest skrämmande: de kan sjunga på de flesta av dem.

Jag kan garantera att om jag lyssnade på samma låt tio gånger i rad direkt.........

[/ironi]

Edit: Jag orkade inte fortsätta hela inlägget, men jag tror att du förstår min poäng? 😉

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar verkligen film, kan t o m namnet på flera skådisar (Yul Brunner, Jennifer Lopez och Sune Mangs).

Men vad som kan vara lite jobbigt ibland är när man sitter och glor på en djävulskt spännande film och verkligen lever sig in och grinar för den stackarn som hänger uppochner på ett brinnande kors och torteras med en biljardboll av nån som ser ut som Diego Maradonas morsa samtidigt som hans son hade alla fel på matteprovet, en komet störtar mot Jorden och några på ett café skrapar fram Tv-apparater på en trisslott och gifter sig på flipperspelet - NÄR DET ÄR SÅ JÄVLA SPÄNNANDE brukar jag ibland få tvångstanken: ...men, fan det är ju bara skådisar, dom står i en studio, dom har betalt för det där, nån har ju redan bestämt hur det ska sluta - JAG ÄR LURAD!!!??

Då gäller det att hälla i sig en näve chips till och koncentrera sig en stund så är man förhäxad av biljardbollen igen....

Allvarligt, jag älskar movies!

Link to comment
Dela på andra sajter

det var en man på tv i veckan som talade om konversationer. Han gav tipset: "vet du inte vad du ska tala om så tala om film - det har alla något att säga om". Jag hade blivit paff om jag fick svaret: "Jag hatar film. Jag vet inte vad de handlar om eller varför man tittar på dom."

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Tack så mycket för tipset MuGene! Nu vet jag vad jag ska svara när någon frågar nästa gång vad jag tycker om nån idiotisk film de sett:

"Jag hatar film. Jag vet inte vad de handlar om eller varför man tittar på dom."

😆

har tv för att se på sport, musikprogram, vetenskap och nyheter/:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och min flickvän har spenderat två långa kvällar nu och kollat på LOST avsnitt 17-25 (som ska visas på TV4 under sommaren)... 'nuff said.

det gjorde jag och min flickvän för läääänge sen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Min DVD-samling (ca 600st) säger nog det mesta om mitt filmintresse. Jag har ett helt annat problem än den ursprunglige frågeställaren - och det är att jag ofta kommer ihåg för mycket av filmerna. Det är därför jag har byggt på min samling så mycket. TV har sämre utbud än min hylla, tycker jag - så utan egna filmer hade jag sett film väldigt sällan eftersom jag kommer ihåg för mycket av TV-kanalernas magra utbud. Vissa filmer är dock så otroligt bra, att jag kan se dem om och om igen utan att tröttna på dem... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hammagrella - Vad heter den filmen, den verkar bra 🙂

edit: svänska språket igän

Redigerat av Per_a_55
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och min flickvän har spenderat två långa kvällar nu och kollat på LOST avsnitt 17-25 (som ska visas på TV4 under sommaren)... 'nuff said.

det gjorde jag och min flickvän för läääänge sen 🙂

...samma här (fast utan flickvän). och jag blev lika besviken efter varje avsnitt, men kunde inte förmå mig att sluta kolla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, ja, misstänker att filmintresse är ungefär detsamma som musikintresse eller konstintresse eller fotbollsintresse: människor vill ha något att haka upp sig på. Själv fattar jag inte riktigt att folk kan gå så upp i ett fotbollslag att de går ut och spöar/får stryk av motståndarlagets supportrar. Eller att Hammarby kallar sig Hammarby trots att typ två av spelarna faktiskt kommer från Hammarby.

Link to comment
Dela på andra sajter

och det är att jag ofta kommer ihåg för mycket av filmerna.

Handen i brödrosten, spiken i huvudet eller vad det nu heter. Detta är ett riktigt dilemma. Föreställ er att man kunde rensa minnet, fy fasen vad behändigt.

-Nej om man skulle se Sagan Om Ringen kanske.. "klick" Sagan Om? Vadfan är det, låter som ett drama om giftermål, kanske kan ge det en chans.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu mer behändigt om man kunde rensa andras minnen.

- Du, dom där trehundra du är skyldig mig, skulle behöva de-... Ah, tack.

*Klick*

- Du, dom där trehundra du är skyldig mig, skulle behöva de-... Ah, tack så mycket.

och så vidare, ad ekonomiskt oberoendeum.

Risken är dock att man "äntligen får sin Big Mac" på McDonalds typ fem gånger om dagen och dör av fetma...

Nåja, nog med OT. Bortsett från finliret är filmintresse samma sak som musikintresse, sådeså!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nåja, nog med OT. Bortsett från finliret är filmintresse samma sak som musikintresse, sådeså!

Kanske med skillnaden att hem-filmstudion inte har kommit lika långt som hem-musikstudion 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu mer behändigt om man kunde rensa andras minnen.

- Du, dom där trehundra du är skyldig mig, skulle behöva de-... Ah, tack.

*Klick*

- Du, dom där trehundra du är skyldig mig, skulle behöva de-... Ah, tack så mycket.

och så vidare, ad ekonomiskt oberoendeum.

Risken är dock att man "äntligen får sin Big Mac" på McDonalds typ fem gånger om dagen och dör av fetma...

Nåja, nog med OT. Bortsett från finliret är filmintresse samma sak som musikintresse, sådeså!

Hade varit lysande med en sådan manick. Sådana användes ju friskt i Men in black - så det är bara att köpa rekvisitan därifrån... 😉😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Så frågan är HUR kan man vara intresserad av film? Hade jag rangordnat alla tänkbara ämnen man kan föreställa sig, så kommer nog "film" allra sist för min del... Skulle aldrig klara en enda filmfråga på tv! Tre livlinor minst.

😳

film - det ultimata bottenämnet/:musik

Q: Hur man kan vara intresserad ?

A: Så där helt enkelt! Så som folk är intresserade av allt annat också!

Jag var på besök hos min bror på landsbygden för ett tag sedan, för en liten fest. De hade grannar och bygdebor med sig. De satt och snackade bilar hela kvällen. Deras största intresse - och som de snackade om - var att besöka olika bilhandlare i nejden och se vem som kunde pruta ner priset mest på en splajsans ny Ford Mondeo. De var fullständigt nöjda med de bilar de hade, och hade inte en tanke på att köpa en ny. Men det var en tävling sinsemellan, och den ene försökte bräscha den andra med prutpriser och vad man fick med. Jag hade intet gemensamt med någon av dem, nätt och jämnt brorsan. De hade inget annat för sig på fritiden tydligen.

Jag tänkte "Snälla rara jävla nån, vad gör jag här?!?!?!" Det var som om någon skulle komma in med filmklappan och säga CUT! Jag trodde det var en film, liksom, och kunde inte föreställa mig att det var sant at folk på riktigt och i verkligheten kunde hålla på så - SERIÖST - om det inte var för att driva med folk eller ett s.k. practical joke. Jag hade blivit j-ligt glad om de börjat prata film eller ja, balett eller t o m rumänska relationsdramer... 😆

Försökte t o m få in dom på lite Formel-1 för att försöka pejla deras bilintresse, men ack icke! De flesta visste inte ens vem Schumacher var (nu driver jag INTE med er och det var inte på 70-talet!).

Precis som någon sa tidigare, byt ut ordet film med musik, och se vad du får fram.

/He Hå

PS: Glöm aldrig följande: Everyone is somebody elses weirdo!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Lyssnar du på en CD bara en gång oxå? Om svaret är nej så vet du varför man kan se samma film mer än en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och min flickvän har spenderat två långa kvällar nu och kollat på LOST avsnitt 17-25 (som ska visas på TV4 under sommaren)... 'nuff said.

det gjorde jag och min flickvän för läääänge sen :rolleyes:

...samma här (fast utan flickvän). och jag blev lika besviken efter varje avsnitt, men kunde inte förmå mig att sluta kolla.

Exakt min känsla också. En riktig skitserie egentligen...men man kan inte sluta kolla 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och min flickvän har spenderat två långa kvällar nu och kollat på LOST avsnitt 17-25 (som ska visas på TV4 under sommaren)... 'nuff said.

Lost är jäkligt schysst gjord... Klart sevärd, bara ett problem egentligen...

serien verkar aldrig nå sitt slut...

Har äntligen fått arslet ur vagnen och beställt de två första säsongerna av millenium...

Hur kan man inte vara intresserad av film?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

LOST? Vad är det? Handlar det om mig och mitt intresse för film? För när det gäller film är jag HELT lost. 🙂

Kom på en ett par andra saker jag aldrig varit intresserad av eller belastat minnet med: (1) vem som dejtar eller gift sig med vem i kändisvärlden. Är det ett typiskt tjejämne, eller har jag fel. (2) Frågor om vad folk tjänar intresserar mig föga: politiker, tennisproffs m.fl. Det är sånt som går in i ena örat sedan ut ur andra utan att passera "gå".

Stinkey: Cd:s kan jag höra däremot hundratals gånger. Musik är en annan sak än film. Lustigt egentligen, för musik kommer jag ihåg men lyssnar på igen ändå. Film ser jag ibland, men glömmer av direkt. Så den borde jag ju ha behållning av, om jag såg den igen...kanske...eller... (tänker högt).

Andra intressanta ämnen, som jag lägger på minnet till 100%: mitt eget författande, medicinsk forskning, sjukdomar, näringslära, engelska championship i fotboll, filosofisk logik och reallöneteoretiska rön inom nationalekonomin. Typ.

😆

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Film det stör mig inte... Men biltokar 😛 Är omgiven av ett 10-tal på jobbet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...