Jump to content
Annons

Madballs

Vad tycks?  

6 röster

1. 1. Vad tycks?

• Ja!!!
      2
    • Nja!
      2
    • Njä!
      0
    • Nej!
      0

Recommended Posts

HonsaJons (oregistrerad)
Postat

LÅTNAMN: You Told Me They Were Vitamins (But You Lied!)

ARTIST/GRUPP: Makke

GENRE: Pårökt Circusorkester? (Gillar inte att kalla saker avant-garde i onödan.)

LÅTLÄNGD: 1:46

KOMPOSITÖR: Fred Gray

PRODUCENT: Marcus 'Makke' Nilsson

EV. MEDVERKANDE: Marcus 'Makke' Nilsson, och ett par Monty Python samplingar

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3 (192 kbps)

STORLEK: 2.5 MB

STATUS: Färdig

LÅTLÄNK:

Låten har fått lite blandad kritik, även om mestadels positivt. Den är baserad på en låt av Fred Gray från Commodore 64 spelet "Madballs". Hade dock varit intressant att höra vad folk som inte direkt lyssnar på datorspelsmusik har att säga i ärendet.

Antar att mina Mike Patton influenser lyser igenom lite i den här. "No more Fantômas for you!" som en Engelsk polare kommenterade.

FAQ:

1. Ja, det är jag som sjunger.

2. Ja, det är Monty Python som är samplat.

3. John Cleese säger "Albatross!", från avsnittet "Intermission" i Flying Circus serien. 😄

Jaja, kommentarer?

Annons
Postat

Askul! Helt galet på ett kompromisslöst sätt :-D

Sen gillar jag ju både gammal C64-musik och Monthy Python, så för mig kan det här aldrig bli fel. Klockren helt enkelt :-)

Postat

Jag har aldrig lyssnat på någon datorspelsmusik och fick istället lite Zappaistisk känsla i början. Gillar däremot inte riktigt sticket. Annars skitbra! 🙂

HonsaJons (oregistrerad)
Postat
Jag har aldrig lyssnat på någon datorspelsmusik och fick istället lite Zappaistisk känsla i början.

Haha, ja. Zappa är ju onekligen mästaren i "seriös skojrock". 🙂

Postat

😲😛🙁😳😳😳😳😳😳

😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.