Jump to content
Annons

Gallup  

3 röster

1. 1. Gallup

• 5
      0
    • 4
      1
    • 3
      2
    • 2
      0
    • 1
      0

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Happy Happy

ARTIST/GRUPP: Frank Schmidt

GENRE: Glad Ska

LÅTLÄNGD: 2:31

KOMPOSITÖR: Frank Schmidt

PRODUCENT: Frank Schmidt

INSPELNINGSÅR: 2000

FORMAT: Mp 3

STORLEK: 1,8 Mb

STATUS: färdig demo

En glad "ska-dänga" som jag är nöjd med produktionsmässigt. Eller hur... 🙂 ? Mina vänner blir glada av låten, blir du? Vore "happy" över lite konstruktiv kritik. Tack på förhand!

Kuriosa; titeln är snodd från en tecknad film om krokodiler på väg till jobbet. Kommer inte ihåg namnet på filmen men de upprepar ständigt just frasen "Happy Happy, Joy Joy". Störtskön film 😱

Annons
micotto (oregistrerad)
Postat

Det första som slår mig är att allt skulle behövas diskantas till lite, känns väldigt mulligt och instängt...om det nu inte var meningen! 😳

Annars tycker jag detta är en riktig slagdänga! Orgeln rular på ett lite diskret sätt. Ser gärna att den kan ösa lite mer... 😉

emkinsmusic_banner.jpg

Postat

Tyvärr är master´n dov från början och studion nedlagt. Det går nog att fixa i typ Sound Fourge. Happy att du tyckte det var en "dänga"!! 😄

Lägger snart upp en galen funklåt; "Who are you". Någon som kan tippsa om en skön mjukvaru-funkbas?

På återhörande!

Franke

Postat

Kul och skön låt, den skulle verkligen må bra av en riktigt schysst inspelning och mix. Det skulle lyfta låten väldigt mycket. En typisk låt som sommarsverige skulle gilla.

The Mr... 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.