Jump to content
Annons

bra?  

10 röster

1. 1. bra?

• jättebra
      2
    • bra
      6
    • nja
      0
    • 0
    • dåligt
      0

Recommended Posts

Postat

* ARTIST/GRUPP: the great decay

* GENRE:pop?

* KOMPOSITÖR:the great decay

* PRODUCENT:the great decay & micke jonsson

* INSPELNINGSÅR:2005

* FORMAT:mp3

* STATUS:Färdig demo

* LÅTLÄNK:)

Tänkte bara höra vad ni tycker om detta.

Annons
Postat

Jag röstade på bra. Jag gillar A night in nineteen ninety-nine väldigt mycket. Jag kom på mig själv precis att jag lyssnat på den fyra gånger på raken. Jag tycker att detta låter väldigt originellt om man jämnför med de låtar som postats här på forumet. Jag tycker att A night in nineteen ninety-nine förtjänar en recension i tidningen faktiskt. Riktigt bra låt detta!

Postat

Det här var ju riktigt bra! Lyssnade på bright Eyes precis innan jag jag gick över till din låt. Inte för att din stil är lik hans men mest för att det du gör är jävligt bra. Det funkade klockrent, som om jag körde på random i min playlist. Nu kanske jag bara svamlar men det jag menar är att det är grymt bra, har bara hört första låten (A night in nineteen ninety-nine) med den var grym. Du har skön röst, och musiken och ljudet är topp! Så släpp en skiva så köper jag den 😄 Det här var min kopp te som sagt 🙂

Maya (oregistrerad)
Postat

(A night in...)

Är en sång och text-freak och tycker att din röst har enorm kapacitet. Om man ska peta, så känns det som om du pressar rösten aningen i början av låten. Men helheten är kraftfull. Go dynamik i din komposition och i din röst. Har lyssnat på den fem gånger. På något ställe tror jag att du skulle vinna på att ta bort ett ord eller två för att kunna sjunga ut. (Lite mycket text ibland)

Gillar dina ordkompositioner som "sleep will save me from this nightmare". Men jag är jag inte riktigt säker på vart texten tar vägen - vart den vill så att säga?

Hälsar Maya

Maya (oregistrerad)
Postat

Nu har jag lyssnat in mig även på Damage done och blir djupt berörd! Äntligen det starka samband mellan text/sång/röst och komposition som jag letar efter.

Skitbra!!! Du vet vad du sjunger och du menar det!

Ska definitivt lyssna vidare på dina låtar.

Postat

Intressanta låtar!

Ljudmässigt tycker jag det låter ganska platt. Bastrumman är värst. Så mycket klick! Med en så pass luftig ljudbild skulle ni klara er med ett enkelt 'boff' istället. Skulle matcha basen betydligt bättre. De akustiska gitarrerna och basen är också onödigt platta.

Ursäkta om det blev mest negativ kritik. Jag uppskattade verkligen låtarna.

Postat
Bastrumman är värst. Så mycket klick! Med en så pass luftig ljudbild skulle ni klara er med ett enkelt 'boff' istället.

jo men sen är det också vår trummis som har mixat det 😱

nämen, vi är väldigt nöjda med den lite "rockigare" produktionen.

Postat

Detta är grymt bra... jag röstade bra.. men ångrade mig efter att jag lyssnat på Leaves.... riktigt bra låt.. bra text... jag gillade detta skarpt!!

Postat

Sitter å diggar med ett par kalla nu innan jag ska vidare ut i Uppsala-kvällen. Måste säga att era låtar får mig på riktigt bra humör så jag måste ge er högsta betyg.

Mycket bra variation och känsla i låtarna som gör att man inte tröttnar efter andra refrängen.

Tummen Upp!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.