Jump to content
Annons

Vi bjuder på serverplats för demolåtar

Recommended Posts

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Lyckas inte få ljud i filerna som laddats ner från Studios server. Provat med olika spelare Windows MP reagerar inte alls och Wavelab säger "unknown audio format" 😆 Andra lyckas uppenbarligen...

Dela på andra sajter

Funkar inte för mig heller. Det stoppas av Norton Internet Security. Följande går att läsa i loggfilen:

Åtgärd: Blockerat

Typ: Hänvisare

URL: https://www.studio.se/index.php?act=Attac...=post&id=138000

Data: https://www.studio.se/index.php?showtopic=12552

Nån som vet vad som menas??

Låter som att din brandvägg stoppar mp3-filen (och inte antivirus-delen). Använder själv inte NIS så jag kan inte tipsa om hur du ska ställa in det. Kanske någon annan vet?

Dela på andra sajter

Jag har efter ett stort antal försök, fortfarande inte lyckats ladda upp min mp3-fil på sketna 4.6 meg. 😏

Vad kan problemet vara månne?

Posta gärna lite mer info om vad som händer respektive inte händer. Händelseförlopp, felmeddelanden och dylikt alltså. Annars är det omöjligt att veta vad som gör att du inte får upp låten.

Tänk också på att det tar en bra stund att ladda upp låten om du sitter på långsam internetkoppling som modem.

Dela på andra sajter

Låter som att din brandvägg stoppar mp3-filen (och inte antivirus-delen). Använder själv inte NIS så jag kan inte tipsa om hur du ska ställa in det. Kanske någon annan vet?

Yes. I Explorer funkar det inte alls med Norton-brandväggen aktiverad. Inaktiverad fungerar det vid första försöket men inte om man går från aktiverad till inaktiverad vid ett andra försök. I Mozilla funkar det med brandväggen inkopplad. XP-brandväggen är inte inkopplad. Får väl bli Mozilla framöver då...

Dela på andra sajter

Yes. I Explorer funkar det inte alls med Norton-brandväggen aktiverad. Inaktiverad fungerar det vid första försöket men inte om man går från aktiverad till inaktiverad vid ett andra försök. I Mozilla funkar det med brandväggen inkopplad. XP-brandväggen är inte inkopplad. Får väl bli Mozilla framöver då...

Jag använder Mozilla Firefox och det funkar inte med Norton brandväggen... (XP brandväggen urkopplad). Men som sagt, utan brandvägg funkar det... Har inga problem med ljudfiler på andra ställen.

Dela på andra sajter

Jag använder Norton Internet Security (OEM) 2003 Version 6.0.4.35. Verkar vara något med sekretess inställningarna. Det är där det loggas. Jag har medelnivå standard inställt. Har även provat avaktivera endast sekretessdelen men det funkar inte heller.

Dela på andra sajter

Jag har efter ett stort antal försök, fortfarande inte lyckats ladda upp min mp3-fil på sketna 4.6 meg.  🙂

Posta gärna lite mer info om vad som händer respektive inte händer. Händelseförlopp, felmeddelanden och dylikt alltså. Annars är det omöjligt att veta vad som gör att du inte får upp låten.

Tänk också på att det tar en bra stund att ladda upp låten om du sitter på långsam internetkoppling som modem.

oki,

felmeddelandet lyder: "Du kan inte ladda upp den här typen av filer".

Provade igår, vid flera tillfällen - samt idag. Jag länkar till mp3:an på hårddisken med anvisade "bläddra"-knappen, så som det står i instruktionerna. Filformatet är är mp3 kodat i 16 bit 44.1 khz 224 kbps. Jag sitter med en bredbandsuppkoppling på 10 mbit/s. It puzzles me! Kanske gör jag något fel? 😉

Dela på andra sajter

Jag har efter ett stort antal försök, fortfarande inte lyckats ladda upp min mp3-fil på sketna 4.6 meg.  🙂

oki,

Provade igår, vid flera tillfällen - samt idag. Jag länkar till mp3:an på hårddisken med anvisade "bläddra"-knappen, så som det står i instruktionerna. Filformatet är är mp3 kodat i 16 bit 44.1 khz 224 kbps. Jag sitter med en bredbandsuppkoppling på 10 mbit/s. It puzzles me! Kanske gör jag något fel? 🙁

Vilken webbläsare använder du?

Jag använder Mozilla Firefox. Gillar utséendet men ibland krånglar det lite för mig faktiskt, så då blir jag tvungen att ta till IE.

Dela på andra sajter

Vilken webbläsare och vilket operativsystem använder du?

Senaste versionen av Mozilla Firefox i windows XP med sp2. Tänkte som Viktor påpekade testa med IE, dock inte förrän imorrn! Bara å hålla tummarna. 🙂

Dela på andra sajter

Vilken webbläsare och vilket operativsystem använder du?

Senaste versionen av Mozilla Firefox i windows XP med sp2. Tänkte som Viktor påpekade testa med IE, dock inte förrän imorrn! Bara å hålla tummarna. 😉

Det fungerar äntligen! - I Explorer förvisso.. 😉

Dela på andra sajter

Kan inte ladda ner låtar som lagts upp hos er...

Högerklicka/spara går inte eftersom ni inte har länk direkt till låten, och klickar jag som vanligt så står mediaplayer på "ansluter" hur länge som helst...

Dela på andra sajter

Kan inte ladda ner låtar som lagts upp hos er...

Högerklicka/spara går inte eftersom ni inte har länk direkt till låten, och klickar jag som vanligt så står mediaplayer på "ansluter" hur länge som helst...

Se tid inlägg. Samma sak hos mig, något bättre efter avaktiverad brandvägg och betydligt bättre med Mozilla Firefox.

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ska väl inte behöva avaktivera brandväggen för det här.

Har inga problem på massor av sajter annars då det är Mediaplayer som har tillåtelse av brandväggen att gå ut. Jag behöver ju inte ge tillåtelse för varje website för att hämta grejer därifrån?

Edit: Testade igen. MediaPlayer startar automatiskt så den känner av att det är en ljudfil som kommer. Klickar man på "Spara mål" så kommer rutan för nedladdning upp och det står att det är en mp3-fil, men den filen går JÄTTEFORT att ladda ner... Den är ungefär 1 byte... :rolleyes:

Redigerat av ztevie
Dela på andra sajter

Ska väl inte behöva avaktivera brandväggen för det här.

Har inga problem på massor av sajter annars då det är Mediaplayer som har tillåtelse av brandväggen att gå ut. Jag behöver ju inte ge tillåtelse för varje website för att hämta grejer därifrån?

Edit: Testade igen. MediaPlayer startar automatiskt så den känner av att det är en ljudfil som kommer. Klickar man på "Spara mål" så kommer rutan för nedladdning upp och det står att det är en mp3-fil, men den filen går JÄTTEFORT att ladda ner... Den är ungefär 1 byte... 🙁

Nej jag håller med dig. Bökigt! Jag tror Olsberg löser detta. Initiativet med serverplats ändå en jättefin service som är värd all uppskattning.

Känner igen det där med 1 byte...

Dela på andra sajter

Nej, funkar inte alls... 😛

Ni har inte funderat på att länka direkt till mp3-filen? Men det är klart, ni vill väl göra nåt i php med statistik och annat innan den laddas ner gissar jag...?

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Funkar inget vidare här heller ens med Mozilla Firefox och NIS inaktiverat. Går då att ladda ner mp3:an men verkar som tidigare försök låser Windows MP på nåt sätt för jag måste öppna låten med annat program t ex Wavelab för att kunna lyssna. Märkligt och har aldrig tidigare haft det problemet med mediafiler...

stavning

Redigerat av (e)qualitymusic
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.