Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

http://www.waves.com/content.asp?id=1622

spännande.....

Nu är ju inte waves direkt kända för att vara billig, dock väldigt bra....men kanske känns detta lite dyrt ändå.....men....kanske blir det en färsäljningssuccé....

Lite snålt att de bara slänger med två pluggar i paketet....kommer man som ny användare och vill ha en användbar samling wavespluggar så hamnar man ju ganska lätt på 30-40 laxar med denna box.....

man varför kör man inte med USB2 eller FireWire.....??

Annons
Postat

Waves APA32 ligger på 12500kr exkl moms och då kan man köra en jäkla massa pluggar på den. De pluggar som medföljer är bara de värda runt 10000kr exkl moms, så det är en rätt bra introduktionsdeal trots allt. Anledningen till att man kör Ethernet (nätverk) istället för USB eller FireWire är ju framförallt de möjligheter som nätverk har tex att APA burken då kan stå i nåt maskinrum nånstans där den inte stör, och dessutom om man har flera kan man dela ut dem via vanlig nätverks-switch till de olika datorerna. Dessutom så är nätverksprotokollet snabbt, och man snor inte värdefulla USB/FireWire anslutningar :-)

• 3 veckor senare...
Postat (redigerat)

Jag har inte testat hur många ir reverb jag kan köra på min 3,2 ghz maskin med 2 gb ram. Men det låter ju onekligen ganska mycket med 6stycken. Vill ha!!! Den och powercore skulle sitta lika klockrent som en knuten boxningsnäve på Mike Tyson :rolleyes:

Blir kul att läsa tester om den snart...

Redigerat av pennudd
  • 2 veckor senare...
Postat

Jag har nu testat APA32, och kan meddela att efter att ha mosat in hela 21st (TJUGOEN!!) Waves C4 (mulitbandskompressor) så rapade den och var fortfarande inte helt proppmätt, utan hade lite kraft kvar. Finns nog ingen dator som fixar detta, och då hade jag inte ens börjat använda datorns CPU ännu...

Postat

Om man äger Waves-pluggar sedan tidigare. Kan man använda de licenserna för att köra motsvarande pluggar på APA-boxen?

Postat

Jajjamensan, fast inte alla, för Waves kommer troligen inte att porta över exakt alla Waves pluggar till APA, utan bara de som verkligen är resurskrävande. Men om man köper APA och har Waves licenser sedan tidigare så får man "Net Shell" licenser för dessa också (som finns för APA).

Postat
Jajjamensan, fast inte alla, för Waves kommer troligen inte att porta över exakt alla Waves pluggar till APA, utan bara de som verkligen är resurskrävande. Men om man köper APA och har Waves licenser sedan tidigare så får man "Net Shell" licenser för dessa också (som finns för APA).

Tack för svar!

Du verkar sitta på en hel del information. Gissar att du jobbar som återförsäljare av Waves. Eller är du kanske leverantör? Hursomhelst, skriv något om dig själv under medlemspresentationer!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.