the_avatar Postat 29 maj 2005 Dela Postat 29 maj 2005 Vad har ni för tipps där. Det ska inte vara livebord utan studiobord. Går i tankar om ett skaffa ett. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 29 maj 2005 Dela Postat 29 maj 2005 (redigerat) Prisklass? Analogt/digitalt? Jag tycker Soundtracs Jade låter svinbra och dom kan du hitta för runt 50-70 000 beroende på skick. ANnars ett enklare och billigare bord är ju Mackies 24-8 för runt 12000 beggat. Annars kan man alltid slå ett slag för Mackies Onyx-serie som ligger strax under 50 000 för 32-kanaler. Redigerat 29 maj 2005 av lavrell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
the_avatar Postat 29 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 29 maj 2005 Det är nog mer i macki klassen jag letar faktiskt. Kör allt digitalt nu me adat i preamps. men en del vill ju ha reglar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 30 maj 2005 Dela Postat 30 maj 2005 Vet inte om det är intressant med ett 32 kanals digitalbord (16+16 via flipswitch) det är iofs bara de 16 första kanalerna som har preamp. bordet har motorreglar, parametrisk EQ, kompressor på varje kanal, full automation o.s.v.. det går fortfarande att hitta adatkort att stoppa i där bak för direkt integrering. kostade 75K nytt.. jag vill ha 10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
the_avatar Postat 30 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 30 maj 2005 Tankarna i dettafallet ligger före pengarna i fickan. men du får gärna säga va bordet heter till framtida inköp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 30 maj 2005 Dela Postat 30 maj 2005 (redigerat) kolla in länken nedan..det är RAMSA bordet Redigerat 30 maj 2005 av demoniqus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 31 maj 2005 Dela Postat 31 maj 2005 Vad sägs om en Allan & Heat ? 🙂 6000:- blocket.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jan Spanedal Postat 31 maj 2005 Dela Postat 31 maj 2005 Köp en Fireface800, 3 st RME OctaMicD och 3st UAD1-Project Pak och en UAD1 Ultra Pak. Du får 24 klass A mikingångar med väldigt bra dynamik och lågt brus. Ljudkortet presterar 1 millisekunds fördröjning och den innehåller en mixer du kan styra med MIDI. UAD korten ger dig vintageljud på kompressorer och eq:s. Köper man ett Ultra Pak så får man alla pluggarna och dom kan man köra i dom andra korten så att man slipper köpa många UltraPak. Det är alltså max 4 kort per dator. Du tycker kanske att detta inte ser ut som en mixer, men du kan göra samma saker och du får ut ett bättre ljud än från en vanlig mixer. Länkar: http://www.fitzpatrick.se/RME-Fireface800.htm http://www.uaudio.com/products/digital/ultrapak/index.html http://www.rme-audio.com/english/micpreamps/octamic.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
the_avatar Postat 31 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 31 maj 2005 Jo ljudkort tror jag att jag har ett rätt gött, det är ju att byta ut mot finare preamps isåfall o lite uad men 3st uad behövs det verkligen för 24 kanaler? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jan Spanedal Postat 31 maj 2005 Dela Postat 31 maj 2005 Man kan max ha 4 UAD kort i samma dator. Hur många man behöver beror på vilka och hur många pluggar man ska göra samtidigt. Vid 4 kort man man tex. köra: 24 Fairchild 670 kompressorer i stereo (48 i mono) eller 60 LA2A i stereo (48 i mono) eller 40 Pultec Pro EQs eller 28 1176LN Normalt vill man ha lite kompressor och lite eq på varje kanal så 4 kort är defenetivt befogat om man ska köra 24 kanalers inspelningar på tex trummor. I ett projekt kommer man snabbt upp till 100 kanaler om man lägger duktigt med pålägg på sång och gitarr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
joachime Postat 31 maj 2005 Dela Postat 31 maj 2005 Normalt vill man ha lite kompressor och lite eq på varje kanal så 4 kort är defenetivt befogat om man ska köra 24 kanalers inspelningar på tex trummor. Jag skulle vilja nyansera bilden lite. Visst är det praktiskt att kunna EQ'a varje spår separat vid en mix. Kompressor på varje spår är inte heller helt otänkbart. Men en Pultec på varje spår...? Jag kan tänka mig en mix med en pultec på bastrumma, en på virvel och en på överhäng. En 1176 på virvel och en på ambiensmickarna. Sen då? Gärna en separat parametrisk EQ per spår (kanske Cambridge, kanske en helt annan lösning). Inget som kräver 4 st UAD-kort direkt. Jag skulle också kunna tänka mig en separat UAD-kort för att driva ett par reverb. Säg två UAD och du har Universal Audio-pluggar så det räcker ett tag framöver. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 31 maj 2005 Dela Postat 31 maj 2005 (redigerat) Och vad ska man ha 60 LA2A till ?. Ett max två kort räcker. Det är ju det Bussarna är till för .. Om man för över tanken 24 Fairchild 670 kompressorer i stereo (48 i mono) eller60 LA2A i stereo (48 i mono) eller 40 Pultec Pro EQs eller 28 1176LN till den verkliga världen så har jag svårt och tro att det Finns/Fanns en enda studio i världen med den arsenalen av hårdvara. Redigerat 31 maj 2005 av Piccazzo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.