Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
kryotank (oregistrerad)
Postat

Kallar sig Henric och Hans och köper gärna in mopeder och bärbara datorer....

Kontant betalning.....

Luktar hälare lång väg....

Postat

Hittade en annons till på blocket där han kallar sig Johan.

Försöker sälja en bärbar PC denna gången...

Dell Inspiron för 6500:-

Konstigt ändå att han kör med samma telefonnummer hela tiden.

Postat

Nog är det väl så att det säljs mycket stöldgods och varor som folk kommit över på mindre lagliga sätt på internet, men jag skulle då vara väldigt försiktig att köpa någonting relativt dyrt och begärligt, som datorer och mp3-spelare och digitalkameror online utan att se vad jag får personligen. Allt som är litet och dyrt känns som att det är väldigt stor risk med att köpa online från ställen som inte verkar 100% seriösa.

Oavsett vad man nu kan säga om det hela så kommer ju folk ändå att bli lockade av suspekt billiga grejer, och bli blåsta. Annat är det ju om man köper begagnade grejer, typ syntar som har 10+ år på nacken.. då är det ju inte helt otroligt att säljarna inte har nånsomhelst aning om vadfasen grejerna är värda 🙂

Postat

kanske var det så att han hoppades på att du skulle komma ensam.....han kanske til ohc med såg dig när du stod där och väntade.....men valde att inte försöka komma åt cashen när ni var två....!?!? kanske? enda förklaringen till varför han annars skulle lura upp dig till sthlm liksom....!?!? 😲😛🙁

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

DC: hehe...mixade visst ihop denna pc:n med syntprylen i en annan tråd av liknande karaktär.

Onid: Han är förmodligen ett av Sveriges 400.000 psykfall.

:rolleyes:

:musik

Postat
Hej!

Vad var det jag sa? Det var ju väntat! Han hade förmodligen aldrig nån synt.

:rolleyes:

:musik

Blanda inte ihop den här tråden med denna...

Postat

Tror att han aldrig hade den.. Han hade säkert planerat ett inbrott som gick åt skogen.. Ville säkert bli av med prylen inom 24 timmar.. tyvärr inte ovanligt:

En polare hittade en mobiltelefon på blocket, exakt likadan som han hade.. "Vilken tur, min har ju trasig högtalare" tänkte han och chattade lite med killen som skulle sälja den. Tyvärr hade säljaren inte fått mobilen än, det var en klasskompis som skulle sälja den för kompispris, han skulle sedan sälja den vidare och lägga på 100 spänn.. Det låter ju jävligt ärligt, om än underligt.

Efter en gymnastiklektion så hade någon berövat min polare hans mobil. Gjorde iofs inte så mycket, han använde den mest istället för klocka samt för att skicka sms. Och när han sedan pratade med säljaren så sa denne att "den är helt okej, förutom att högtalaren inte funkar tyvärr..". Helt jävla otroligt! Visade sig att en kriminell kille i hans klass hade plundrat omklädningsrummet. Att det verkligen var hans mobil som skulle säljas vet vi ju inte, men vad är oddsen?

/David

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Beställningsstölder är inte så ovanliga som man skulle önska. Här nere i söder står svinen vid färjeterminalerna och skriver upp registreringsnummerna på bilar med semesterpackning, ringer bilregistret, får adressen och plundrar hemmet.

Nere på bilparkeringarna kör de samma trick med sjuttiplus folket och försöker lura sig in med en blomma och nåt snack om repor på bilen eller liknande. Min farsa spöade en sån skithög när han var nästan åtti bast, en snabbt njurhook följt av en ordentlig knuff som slängde honom mot kunpanen och sen igen med dörren.

Men alla har inte samma sinnesnärvaro.

börnen (oregistrerad)
Postat
Sno den av honom. Han lär aldrig polisanmäla den som stulen.

😄 Du tar ju i alla fall priset Hacke 🙂

börnen (oregistrerad)
Postat
Tror att han aldrig hade den.. Han hade säkert planerat ett inbrott som gick åt skogen.. Ville säkert bli av med prylen inom 24 timmar.. tyvärr inte ovanligt:

En polare hittade en mobiltelefon på blocket, exakt likadan som han hade.. "Vilken tur, min har ju trasig högtalare" tänkte han och chattade lite med killen som skulle sälja den. Tyvärr hade säljaren inte fått mobilen än, det var en klasskompis som skulle sälja den för kompispris, han skulle sedan sälja den vidare och lägga på 100 spänn.. Det låter ju jävligt ärligt, om än underligt.

Efter en gymnastiklektion så hade någon berövat min polare hans mobil. Gjorde iofs inte så mycket, han använde den mest istället för klocka samt för att skicka sms. Och när han sedan pratade med säljaren så sa denne att "den är helt okej, förutom att högtalaren inte funkar tyvärr..". Helt jävla otroligt! Visade sig att en kriminell kille i hans klass hade plundrat omklädningsrummet. Att det verkligen var hans mobil som skulle säljas vet vi ju inte, men vad är oddsen?

/David

Och hur många år fick din kompis för misshandeln av den "klasskamraten"?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.