Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla

Har gått med här i förhoppningen om att få hjälp med detta

Jag e typ stereo-audiofil

Reser en hel del--e inte DIY (Kan inte löda ens!)

Har med mig min iRiver 550 CD-spelare som har en Line Out/Optical-utgång Osäker på vad det innebär för kopplingsmöjligheter

SÖKER 1)

Världens minsta högtalare passiva som spelar hela frekvensområdet och lite mer bas än 80-gränsen Har sökt i massor av timmar på nätet utan hopp

Dom måste gå att få ner i resväskan Kan väga typ max 1,5 kg Inte för tjocka eller höga Lyssnat på alla tänkbara dator- och multimediahögtalare

tog med mina små plastsony för att jämföra med rätt nya SRS-Z 30 "premium personal loudspeakers" Dom var oändligt mycket sämre än mina nu 10-åriga små plastburkar

Snälla har någon ett uppslag?????

Tänkte köpa en T-amp Av alla prisad billig liten som attan effektsteg att driva med

Funderar över

2) Om det e värt pengarna typ 2000 att köpa meier-audio portabel hörlursförstärkareatt stoppa emellan CD och T-amp Tacksam för synpunkter

3) Om det finns någon liten portabel digital-analog omvandlare som kan förbättra ljudet ytterligare Sett att det finns Apogee för 10 papp--det har jag inte råd med

Blir oerhört tacksam för alla tiPS! 🙁

Annons
Postat
3) Om det finns någon liten portabel digital-analog omvandlare som kan förbättra ljudet ytterligare Sett att det finns Apogee för 10 papp--det har jag inte råd med

Helt onödigt om du inte tänker spela in.

Elvlis (oregistrerad)
Postat

Hej!

Ett par högtalare som är aktiva, har extremt djup bas sett till sin storlek och i övrigt låter riktigt bra är Genelec 1029!

Dessa går begagnade för ca 5000:- Ännu mindre är det bara o glömma allt vad bas heter, Aha såg de fick väga max 1.5 kg!

1029 väger 6 kg (x 2)! Lurar med bra bas jag lyssnat på är Beyerdynamic 150/250 samt Sennheiser HD650!

250 går som kampanj just nu för 995 kr, ett fynd 😆!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.