Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

God afton kära vetare... Jag håller nu på med bygnationen av ett mickbås i vad som förut var min klädkammare. Har målat och fixat det riktigt vackert men spang på ett problem. Jag har ett skumgummiliknande material som är "bubbligt".... Detta material ska upp på väggarna. Skrivar jag fast det så blir det liksom... veck i materialet, vore fint att slippa det, nån som vet nån annan lösning?

Annons
Postat

Tjaa.. Dubbehäftande matttejp kan funka... Kontaktlim på sprayburk finns också.. Fast i vissa fall kan kontaktlim smälta/fräta upp skumplast.. Testa först..

Ha en trevlig kväll nu :rolleyes:

Postat

Jag tror faktiskt att sättlim är det lämpligaste, eftersom det är ganska tjockt, så att det inte flyter in och täpper till håligheterna i materialet. Det brukar inte heller smälta plasten. Sätt det i ett antal punkter - och inte över hela ytan, så är det lite lättare att återanvända om det skulle behövas i framtiden...

Postat

om du limmar upp det på en masonitskiva, plywood eller dylikt är det lätt att skruva upp dem och du kan enklare ta ner eller flytta dem ifall du skulle komma på bättre tankar.....

Mattias

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.