Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare! 😳

Jag har pillat lite i reason för att få ett "tuggande" ljud.

Kan inte förklara, jag brukar inte hålla på med techno å sånt 😳

Svårt att förklara men, men... 😳

Need some help here... 🙂😳

Annons
Postat

Det var ungefär den sämsta beskrivningen av ett ljud jag nånsin hört 😄

Men.. jag mistänker att lite dist kan göra susen där... och eventuellt nån digital lofi-effekt.

Postat

Tuggande? Typ du manglar sextondelar konstant? 😳

Elvlis (oregistrerad)
Postat

Hej!

Ngn synth ihop med vocodern måhända?

Postat

Hmm...

Addic gjorde nått klipp med typ ett sånt ljud jag vill uppnå...

Typ så... vet.. det va skisvårt att förklara 😳

Postat

okok

testa med lite lfo som pillar med frequencies. lite matrix som modulerar frequencies.. phaser.. kanske en flanger? olika typer av såna effekter osv osv.. kanske lite fyrkant? använd dist.. det är det bästa som finns. testa dig fram.. om du inte vill ha ett exakt sånt ljud? det finns det säkert massor av folk som har presets på.. eller nån lite rsn fil de kan skicka. lycka till.

eftersom jag har så bråttom och är så full så är det ingen ide å skälla på mig för att jag missade alla de där grejerna jag missade. jag hade gått till väga så som jag beskriver. jag tyckte dock det ljudet va lite mesigt.. men det funka ju iofs där.. :rolleyes:

//smulan

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Typ så... vet.. det va skisvårt att förklara :rolleyes:

Menar du gitarrerna?

Be Addic sampla ett tugg och lägg ut. Förresten tror jag han har pratat om att göra ett refill, väl?

Postat
Typ så... vet.. det va skisvårt att förklara  🙁

Menar du gitarrerna?

Nej, menar synten...

Postat

Synten är simple.. Men fråga Adicc vet ja.. Ta subtractorn i reason och leta rätt på en pulsvåg.. Hela hemligheten ligger i ADRS.. Du ska ha en attack på runt 120 mS en decay på runt 300 mS.. En sustain på runt 33% och en kort release på runt 120 ms. Det mesta sitter i VCF. Sen är det bra om du använder en fyrkantvåg med ungefär 33% bredd..

Och allt det här säger jag utan att ens ha provat Reason.. 🙁 Men jag har stor erfarenhet av alla typer av analogsyntar.

Sorry.. Ska prova Reason så fort jag har ett riktigt behov av det 🙂

Lycka till

Postat

Jag hoppas inte att addic tar illa upp att jag kastade ihop en Combinator med både Subtractor och effekter och lite modulationsmöjligheter... :rolleyes:

metaltugg.zip

metaltugg.jpg

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.