Jump to content
Annons

Exportera audio med markers

Recommended Posts

theadvent (oregistrerad)
Postat

Exportera audio med markers- hur gör man ? ..

formatmässigt spelar det ingen roll vilken filtyp jag måste exportera som ( förutom att jag inte vill ha ut OMF:er) , även om SD2 är att föredra.

tacksam för tips!

Annons
Postat
Exportera audio med markers- hur gör man ? ..

formatmässigt spelar det ingen roll vilken filtyp jag måste exportera som ( förutom att jag inte vill ha ut OMF:er) , även om SD2 är att föredra.

tacksam för tips!

Med markers? Hur menar du? När jag exporterar, väljer jag markörverktyget, markerar på en av audiospåren, vilket område som skall "bounce:as" sedan mutar jag de kanalerna jag inte vill ha med.. (annars tas alla kanaler med, att du bara markerar på ETT audiospår innebär alltså inte att du endast får med det spåret i bouncingen...)

Sedan går du upp i file-menyn, väljer bounce to disk.. ställer in vilket format och vilken upplösning du vill ha filen i... Därefter trycker du "ok" eller vad det nu är.. Så får du en fil...

Vill du endast ha ETT audiospår bouncad, sola då det spåret, så är det endast det som kommer med.. (men tänk då på att om du har några send-effekter upplagda, kommer dessa inte med, så måste du även sola det AUX-spåret som de ligger på...

Lycka till!

theadvent (oregistrerad)
Postat

Hej

Tack för svaret. =)

Det var dock inte det du svarade på som jag menade utan jag menade hur man exporterar filer med markers i .. (dvs när jag öppnar min audiofil i tex peak så ville jag ha upp markers i filen också .

Jag lyckades dock halvlösa det själv( körde sessionen med SD2 filer och valde export region definitions)...nu gäller det bara att hitta nått som konverterar regions till markers i tex peak..

Luzer (oregistrerad)
Postat

Markers sparas i midifiler, gör en midifil (även om du inte använder midi) välj sedan export to midi eller liknande. Sedan importerar du midispåret i din nya session så dyke dina markers upp. Det dumma är bara att du kan bara ta alla markers från ett projekt och importera i ett nytt projekt som inte har några markers alls, du kan inte exportera / importera enstaka markers vad jag vet.

• 4 veckor senare...
Postat

Använd även detta moment om du har tempochanges i din session och någon annan ska färdigställa t.ex. gitarrkomp hemma i sin egen PT Studio.

• 1 månad senare...
Postat
Markers sparas i midifiler, gör en midifil (även om du inte använder midi) välj sedan export to midi eller liknande. Sedan importerar du midispåret i din nya session så dyke dina markers upp. Det dumma är bara att du kan bara ta alla markers från ett projekt och importera i ett nytt projekt som inte har några markers alls, du kan inte exportera / importera enstaka markers vad jag vet.

detta moment funkar INTE i ProTools LE ,va?

Har problem med det nu.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.