Jump to content
Annons

Var i från har de knyckt denna melodin ?


Staffan (oregistrerad)

Recommended Posts

Staffan (oregistrerad)

Jag undrar ifall det finns någon som kan hjälpa mig att lokalisera från var nedanstående melodi är tagen:

Area51 - Journey to Triskelion

(dvs melodin som spelas mellan 00'18 - 00'52).

Melodin låter mycket förutsägbar och alldaglig, och jag antar att det kommer från någon låt i melodifestivalen eller dylikt.

Jag blir lite frusterad av att jag inte lyckas lokalisera från var jag har hört den tidigare. Har någon något förslag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hm, inte min stil, men jag håller med, kan ha hört den någonstans på skvalradion utan att lägga märke till den 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Petshop Boys - Rent?

Var det första jag tänkte på ivf.. om jag nu minns rätt..

*rycker på axlarna*

(Vilket jag inte gjorde)

edit #3

"it's a sin" hör jag i mitt huvud..

Petshop Boys hemsa

Finns audio-klipp där, de tar dock 6,4 evigheter att ladda.

Fast, crap.. det är inslag av något annat, som jag inte kan komma på vad det är.

Sånt här kan sannerligen driva mig till vansinne... (mja, det vill säga bortom det vansinne jag normalt lider av)

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tror det ringer lite av I Will Survive i din skalle, kan det vara så? :rolleyes:

EDIT: Fast det kanske bara är harmonierna som förvillar, vad vet jag.

Redigerat av Viktor
Link to comment
Dela på andra sajter

Vince Clark skulle nog tycka att det påminnde mycket om hans tolkning av I will survive. Men början av låten påminer om nåt kommer inte på på rak arm vad det kan vara men.. nåt sent 90-tal är det dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där ackordslingan är ju lika vanlig som smör och bröd. Inte konstigt att du känner igen den.

*haha* I kväll känner jag för att mucka med dig pluffo :rolleyes: All rock musik bygger ju på 3 ackord också.. Haha.. Smör och bröd.. Jag slår vad om att du inte har ricktigt smör hemma heller.. Lättmargarin eller nåt.. Hö..

Link to comment
Dela på andra sajter

Staffan (oregistrerad)
Lite "Alcazar - Not a sinner nor a saint" också. Men den är ju en ren rip-off på "I will survive" så whatteheck 

Mitt i prick. Givetvis är det därifrån den kommer. Jag tror inte att det är Alcazar som de har lyssnat på (det är en Hollänsk duo som har gjort detta exempel), utan det är nog mer troligt att inspirationen kommer från 'I will survive'.

Tack för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...