Jump to content
Annons

Acid Pro 4 vs VSC


j_h_b

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Kanske är en idiotfråga, men men... Jag har installerat Roland Sound Canvas som vst-plugg men den dyker inte upp i Acid Pro 4... Vad göra?

Redigerat av j_h_b
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Jodå jag kör XP. Det skumma är att jag har det på den gamla datorn också (jag har flyttat över alla låtar/projekt och installerat om program osv till en ny...)

Jag hade däremot windows me på den datorn från början... men om jag minns rätt installerade jag xp innan sound canvas...

Det här är väldigt irriterande då jag använt just Sound Canvas till väldigt många låtar och den gamla maskinen är för slö för att man ska kunna jobba med den utan att det hackar och har sig...

Redigerat av j_h_b
Link to comment
Dela på andra sajter

Skämtar du?? Me har aldrig fungerat tillfredsställande för mig. Nej tack.

Sen står det ju faktiskt att VSC ska fungera i XP... Och det verkar fungera i Cubase SX (1) men inte i Acid som sagt... Dyker inte upp bland syntarna.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Skämtar du??

Nope!

Däremot har jag sett att det finns två olika versioner av Rolands VSC, en fristående och en andra med stöd för VSTi/DXi. Den förstnämnda vet jag med säkerhet att den inte fungerar på XP (någonting med konflikt 16bitars versus 24bitars).

Tror fortfarande att det är någonting med någon codec som fallerar. Vissa codec som tidigare ingick i Windows är idag fristående och får köpas från tredjepart (tyvärr glömt företagsnamnet) när det handlar om förstaversionen iaf.

Ska ju inte förglömma att säga att Rolands VSC är den ljudmotor (i mindre version) som ligger orginal i tidigare Win-versioner och som gör det möjligt för Windows att säga "pling och plong" etc...

Hur pass fungerar det i Cubase SX1 egentligen (där har jag noll koll)? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag har både fristående och som DXi/VST-instrument... Den fristående fungerar utmärkt och VST-versionen likaså - i Cubase. Det verkar nästan vara Acid som tjurar...

Vilka codecs menar du?

Redigerat av j_h_b
Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar nästan vara Acid som tjurar...

Vilka codecs menar du?

Ok, då går jag nog bet på det här.

Mina bekymmer med Rolands VSC var att det inte gick att installera på XP. Installationen hänvisade till vissa codecs som tidigare hade ingått i Windows (98/SE/ME) men som numera var "tredjepartsvara". Efter mycket tid och pengar kastade i sjön så gav jag upp. Tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på vare sig codecs eller företaget (lyckats förtränga det mesta som handlade om XP och allt klabb det förde med sig).

Sorry för att jag inte kunde vara till någon större hjälp i den här frågan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...