Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har funderingar på att införskaffa mig en mickstärkare, och ramlade över denna:AMEK 9098 Preamp/EQ

Är det någon som har erfarenhet av denna? Är den något att ha?

Jag vet ju att Neve som har gjort burken inte går av för hackor, men allt han har gjort kan ju inte va bra...

Annons
Postat (redigerat)

Hej Herwhisper,

Amek 9098 19" rack serie är utmärkta burkar för pengarna, exempelvis 9098-DMA (Dual Microphone Amplifier) låter utmärkt och är minst lika bra som många ändra kända "höjdar preamps", som kostar dubbelt så mycket.

Just 9098-DMA har jag gjort en del modifikationer/förbättringar på, som AMEK har tagit till sig, och som numera ingår i dom nytillverkade DMA enheterna som kommer från fabriken.

Givetvis om du hittar någon begagnad på marknaden så modifierar jag denna för en rimlig kostnad.

Jag har också en hel del andra modifikationer på 9098 serien som ökar ljudkvalitén och prestanda.

--Bosse

Redigerat av Bo Hansén
Postat

Har provat just 9098 :an och kan intyga att den låter suveränt.

Bra preamps , Bra Eq , Faktist inget direkt dåligt med den.

Vi valde dock att införskaffa en LA610 istället då den ger mer karaktär

i och med rören.

Men vill man ha ett ren och neutral Micpreamp är 9098 ett utmärkt val.

ps. Fast våran Stellavox bandare vann den inte emot ... ds 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.