Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har spelat in en del låtar på Cubase som jag nu vill ha överförda. Jag vet att man exporterar filerna som midi sen lägger jag över dom på en diskett eftersom det Cubase med tangentbord jag använder inte är min dator, så sätter jag sen in disketten i min dator. Men grejen är att en del låtar låter helt olikt till skillnad från hur det låter i Cubase. Jag har spelat upp filerna i Winamp och Qucik Time.

I vissa låtar, när man spelar upp dom på t.ex Quick Time, så är intsrumenten helt annorlunda och i en fil så är låten i otakt, trots att den inte är det i själva Cubase.

Jag behöver veta hur jag ska göra för att redigera filerna i Cubase så att dom låter likadant i Quick Time som dom gör på Cubase. Den datorn jag använder Cubase på är en gammal dator och kan inte ha sånt avancerat ljudkort och jag har nyligen köpt en ny dator så ljudkortet på min dator kan det inte vara något fel på.

Det jag behöver veta är alltså om det finns funktioner i Cubase som kan rätta till dom här problemen.

Det här är en Windows 98 dator som finns i skolan där jag går och jag vet inte riktigt hur man ska kunna bränna ut dom då det inte finns någon brännenhet på den datorn.

😉

Redigerat av Bulldog
Annons
Postat

På mig låter det som att du sparar dom som generalmidifiler. Då är det rätt självklart att du får ett annat ljud i en annan dator. Du sparar inte själva ljuden utan bara informationen hur ljuden i gmsynthen på ljudkortet ska spelas.

Det du behöver göra (om du nu bara ska spela upp och inte göra extra redigeringar) är att spara filen som audio och sen göra om dom till mp3. Det kommer dock göra att du inte kan använda disketter längre. Ett inköp av ett USB minne borde nog vara en bra ide då.

Jag sitter på jobbet nu så jag kommer inte ihåg vart du går för att göra detta. Men i de senare versionerna av cubase så ligger det under Filemenyn. Det finns säkert nån annan här som vet exakt vart.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.