Jump to content
Annons

Recommended Posts

EEL (oregistrerad)
Postat

Tjenare italienare!

Min audiomapp (där filerna jag spelar in eller importerar hamnar) börjar bli aningen överfull. Undrar om nån vet nåt sätt att rensa bort alla audiofiler som inte används i nåt projekt utan att behöva öppna varje låt och gå in i audiopoolen? Kan tänka mej att detta inte borde funka eftersom programmet på nåt sätt måste ha information från det aktuella projektet... Men det blir så förbannat krångligt annars så jag bara måste fråga 😉 Vore i övrigt tacksom för lite tips om hur man spara utrymme och hålla ordning på audiofilerna.... 🙂

Annons
EEL (oregistrerad)
Postat

nej det är det som e knas.... all audio ligger i samma mapp... och alla låtar i samma 😉 Jävligt korkat men jag har inte orkat göra nåt åt det.... tänkte ta tag i det nu kanske...

Postat

Kopiera hela mappen till en ny plats, rensa bort de filer som inte tillhör det projekt du öppnar, kopiera hela mappen till en ny plats, rensa bort alla filer som inte tillhör nästa projekt o.s.v.

/Majken

Postat
Kopiera hela mappen till en ny plats, rensa bort de filer som inte tillhör det projekt du öppnar, kopiera hela mappen till en ny plats, rensa bort alla filer som inte tillhör nästa projekt o.s.v.

/Majken

Alternativt öppnar du varje projekt för sig och väljer Save Project to New Folder. När du gjort det för samtliga projekt kan du (bör du kunna) radera audio-foldern.

Så hade jag själv tänkt göra, när jag får tid och ork.

EEL (oregistrerad)
Postat

Grymmt tack för tipsen! 😉

Postat (redigerat)
Alternativt öppnar du varje projekt för sig och väljer Save Project to New Folder. När du gjort det för samtliga projekt kan du (bör du kunna) radera audio-foldern.

Helt sant! Och ännu smidigareär mitt tips. Själv är jag inte självplågare så jag har faktiskt skapat en ny katalog till varje projekt redan från början. 😉

/Majken

Redigerat av Majken
Postat

Helt sant! Och ännu smidigare är mitt tips. Själv är jag inte självplågare så jag har faktiskt skapat en ny katalog till varje projekt redan från början. 😉

/Majken

Ska man anta att ditt "är" var menat att bli ett "än"? 🙂

Postat

Ehh ja.. det ska man nog, ja vadfan.. Jag är påtänd på Bastogne kex och Cola light såhär på morgonkvisten. Lite stavfel har väl aldrig skadat? 😉

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.