Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har ett stooort problem! Repar med bandet i en liten stuga med hela kittet uppsatt.. problemet är att man får en massa stötar från mickarna å mixerbordet, jag har inte den blekaste aning vad det kan bero på. När vi är ute på spelningar med våra grejer blir det inga stötar..

Nån som har nån smart lösning, eller ska vi döpa om oss till Electric Bandana band? 😉

Redigerat av rewind
Annons
Postat

Jorda uttagen så lär det försvinna.

Dvs, stick ner ett kopparrör i marken och löd fast jordkabeln på röret.

Postat
Jorda uttagen så lär det försvinna.

Dvs, stick ner ett kopparrör i marken och löd fast jordkabeln på röret.

okaj tackar 😉

jag är ju för jävla dålig på sånt asså.. får anlita nån elektriker eller nåt

Postat (redigerat)

Lösning som inte kräver elektriker:

Köp en jordad stickpropp. Anslut en rejäl kabel (minst 1,5 kvadratmillimeters tvärsnittsarea) till jordstiftet. Dra kabeln till ett kopparrör på minst 1,5m som du bankar ner i jorden. Stoppa nu in stickproppen i ett jordat vägguttag. Om nu din utrustning också är ansluten till jordade vägguttag kommer stötarna att försvinna.

Redigerat av Klangfix
base128 (oregistrerad)
Postat

använd träskor 😛

Postat
använd träskor 😛

Gummisulor är väl ännu bättre isåfall? 😄

base128 (oregistrerad)
Postat
använd träskor  😛

Gummisulor är väl ännu bättre isåfall? 🙂

inte lika roligt att se på! 😄

Postat

Ja, ibland räcker det med syntetmaterial i kläderna för att man ska bli joniserad. Hade det problemet förut med mina grejer, men det gick över "av sig självt" (större klädkonto?).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.