Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

När jag ska spela in gitarr (distad) så låter det inte alls bra. Tror det har att göra med att jag lyssnar genom stereon? 😉

Tror ni det kommer bli bättre när jag får man AKG271 lurar?

Och även om man får det att låta bra där, kommer det inte låta illa igen sen när man bränner ut låten och lyssnar genom stereon?

*orolig*

kör med Gibson Special gitarr genom en POD XT till datorn via USB. Kör ut ljudet genom ett Audiophile 2496.

Redigerat av Jo0oHaN
Annons
Postat

Med enbart lurar...lurar du bara dig själv 😄

Ett tips för att göra en bättre mix:

Använd så många OLIKA typer av högtalare, lurar och allehanda tekniska mätverktyg ( frekvensanalysverktyg alltså.) du kan, så kommer du märka vad som måste till för att det ska låta bra.

Jag kör med ett par K-rok passiva närfältsmonitorer i första hand.. i andra hand ett par beyerdynamic DT 770 PRO hörlurar för att höra var detaljer i ljudbilden ligger (panorering, volym, fram eller bak ) och sist en frekvensanalysator för att se botten i ljudet ( p.g.a att monitorerna skär 6db/oktav från c:a 50 hz ) växlar man sedan mellan dessa uppstår det en sorts tredimensionell bild av hur det faktiskt låter.. 🙂 ...med vissa undantag när man är trött i öronen eller oinspirerad... 🙂

well...

/D

Postat

jag säger bara EN sak: AMPLITUBE!! Rockar som fan.

Jag körde mkt via min Boss ME-30, tills jag testade amplitube, drar mkt Cpu, men det låter kalas.......

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.