Lunatik Postat 27 maj 2005 Postat 27 maj 2005 Tjollavonkan alla FL användare... Är lite nyfiken och undrar bara vilken typ av musik ni gör när ni använder FL ?
Cloudsurfer Postat 27 maj 2005 Postat 27 maj 2005 Hardtrance och Hardhouse. testar lite psy också fast med mindre framsteg. Själv då? 🙂
Lunatik Postat 27 maj 2005 Trådstartare Postat 27 maj 2005 åh, trevligt... Samma här faktiskt... fast väldigt mycket trance... =) Sen harddance kan man ju inte utesluta heller... 🙂
Lunatik Postat 27 maj 2005 Trådstartare Postat 27 maj 2005 Hehe, har du nå smakprov av dina alster? 😛 nja inga bra för tillfället... men jag jobbar på en skum jädra trance som jag tänkte släppa lös snart..😉
Lunatik Postat 27 maj 2005 Trådstartare Postat 27 maj 2005 looking forward to it mate keep on bangin' Själv då, man kan inte höra dina toner nånstans?
Coffeemidget Postat 27 maj 2005 Postat 27 maj 2005 spelar alla genrer ja orkar spela in i FL... e uppe i Reggae, deathmetal, smörpop, hiphop, RnB, rock n'roll, klassisk musik, allehanda elektronica. indie pop , jazz etc... kan verkligen inte hålla mig till bara en grej. de e så tråkigt
Lunatik Postat 28 maj 2005 Trådstartare Postat 28 maj 2005 spelar alla genrer ja orkar spela in i FL... e uppe i Reggae, deathmetal, smörpop, hiphop, RnB, rock n'roll, klassisk musik, allehanda elektronica. indie pop , jazz etc... kan verkligen inte hålla mig till bara en grej. de e så tråkigt Kewl, jag måste ju faktiskt säga att jag håller mig till trance, men jag gör ändå annat. Lite så där popig Techno iband. Drum/Drill n bass gör rätt ofta för det är så satans coolt 😄 Sen ibland gör jag spel musik och så, Ambient. Lite Chip tunes inspererade låtar ploppar fram ibland med 😉 Men de är Trance jag är "bra" på.
L.C Postat 28 maj 2005 Postat 28 maj 2005 Techno och trance men ibland lite annat om jag har lust. Är dock inget geni med andra genres så resultatet kan diskuteras men det är i alla fall träning. 😉
Carl_B Postat 28 maj 2005 Postat 28 maj 2005 Mest trance... jobbar iofs på en housigare EP nu.. vettifan hur de går me de... :s
Lunatik Postat 28 maj 2005 Trådstartare Postat 28 maj 2005 Mest trance... jobbar iofs på en housigare EP nu.. vettifan hur de går me de... :s Verkar finnas många Trance snubabr här... Kul !
Danny Cort (oregistrerad) Postat 28 maj 2005 Postat 28 maj 2005 Jag använder FL uteslutande till att göra beats i (RnB/hiphop). Bouncar mellan FL, Acid, Nuendo & Soundforge.
Lunatik Postat 28 maj 2005 Trådstartare Postat 28 maj 2005 looking forward to it mate 😉 keep on bangin' Yo yo Bläää =)
android Postat 28 maj 2005 Postat 28 maj 2005 Jag använder FL enbart till att göra trummor. Sedan bouncar jag ut det till Sonar där det blir synthpop av det hela.... 😱
onid Postat 28 maj 2005 Postat 28 maj 2005 nyss börjat använda FL studio...skapar just nu beats till diverse projekt jag har.
Cloudsurfer Postat 29 maj 2005 Postat 29 maj 2005 (redigerat) looking forward to it mate 😳 keep on bangin' Själv då, man kan inte höra dina toner nånstans? Jodå, klart man kan =) www.elektroniskmusik.net Bara att leta upp Djhex nånstans 😄 Btw. Din låt va helt okej, inte min stil av trance men den hade fått mig att dansa Redigerat 29 maj 2005 av DjHex
Desecrated Postat 12 juni 2005 Postat 12 juni 2005 horrorcore beats, Men använder det också för att skissa upp arrengemang för diverse metal projekt.
Jan Spanedal Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 Jag gör Techno i FL Studio. YXYXYXYXYXYXYXYXYX : ) 😆
Coffeemidget Postat 13 juni 2005 Postat 13 juni 2005 Hur många använder FL som vsti till ett annat sequencer/multitrack program?
Cloudsurfer Postat 14 juni 2005 Postat 14 juni 2005 inte jag :S men vad jag vet så finns det nog en del som gör det, ganska smart om man tex använder reason, fast det hade ju vart smartare att köra re-wire med logic
awt (oregistrerad) Postat 17 juni 2005 Postat 17 juni 2005 Jag gör junglish "drill and bass", eller idm eller nått (alla kategorier för de mer experimentella musikstilarna låter så satans fjantiga.) Jag håller på med två fasta projekt, 1. som bara Awt då jag gör melodisk drill men även rena "musik plattor" alltså bara rena melodier, inte ambient utan mer pop fast utan trummor och utan pop-låt-arrangemangen. 2. jag gör även musik med en kille från usa, vi kallar oss "lucidikah & awt" (väldigt fantasi fullt, jag vet...) vi gör mer experimentell elektronisk musik tillsammans, han sköter ambience'en, jag sköter trumm programmering och inspelningen av alla realistiska element i våra låtar. all musik jag gör är i grunden FL men jag kör wavelab när jag hackar upp breaks, fin justerar audio filer av olika slag och redigerar inspelade ljud, jag tycker inte FL's wave editor är någon höjdare faktist (blir säkert bättre i frammtida versioner.) Mixa gör jag också i FL men fixar oftast detaljer "mastrar" i wavelab också, så det blir ett jävla hoppande emellan de båda men det är helt ok. jag har en bunke skivor uppe på "web labels" som alla i grunden är gjorda i FL. Feel free to titta på dem =D en ren "melodi" platta och även min och Lucidikah's första platta ligger på: http://www.planetariumrecords.com/plane_arium en äldre drill platta av bara mig "Awt" finns på: http://www.experimedia.net sen har jag även ett bantat teater soundtrack på: http://www.polychromaticrecords.com Nu ser det ut som att jag "spammar" men det är inte fallet, tänkte bara att det kan vara kul för vissa här att höra annan musik som är gjord i FL, jag själv lyssnar gärna. Ska faktist gå och leta här på fl delen av forumet just nu! god dag
TonyHEX Postat 29 juni 2005 Postat 29 juni 2005 Jag försöker göra riktigt vridna electroniska alster men oftast slutar det med att det blir några puttenuttiga pads och lite breakbeats. Har även testat att göra lite trance, techno och gabber ( 😏 ) . Ibland har jag tråkigt och då blir det mest nåt oidentifierbart skrammel med massa dist på. (man får sig ett gott skratt när man lysnar på det efteråt iallafall) Mina två bästa kompisar i FL heter: BeatSlicer och Granulizer
Rucafest Postat 1 juli 2005 Postat 1 juli 2005 Mostly Hard House and hard trance, but i mess around a lot with Trance as well. Doing some Beats as well mixed with other influences..... Sometimes i use FL standalone otherwise i use it as a rewire client in Cubase SL3. I been using FL for about 3 years now and its an excellent piece of kit!!! Rucafest
Cloudsurfer Postat 2 juli 2005 Postat 2 juli 2005 Mostly Hard House and hard trance, but i mess around a lot with Trance as well.Doing some Beats as well mixed with other influences..... Sometimes i use FL standalone otherwise i use it as a rewire client in Cubase SL3. I been using FL for about 3 years now and its an excellent piece of kit!!! Rucafest Finaly a Hardhouse mate! I hope you'r into the Uk Hardhouse 😳
Rucafest Postat 3 juli 2005 Postat 3 juli 2005 Yep i use to Dj also so i got a nice record collection, just UK Hard House and Hard Trance!!! Gotta love it mate.....
Lunatik Postat 3 juli 2005 Trådstartare Postat 3 juli 2005 Yep i use to Dj also so i got a nice record collection, just UK Hard House and Hard Trance!!!Gotta love it mate..... nice...
Cloudsurfer Postat 3 juli 2005 Postat 3 juli 2005 Yep i use to Dj also so i got a nice record collection, just UK Hard House and Hard Trance!!!Gotta love it mate..... Chewning Hoovers! I got to hear some of you'r tunes mate.
rock strongo Postat 7 augusti 2005 Postat 7 augusti 2005 (redigerat) Jag lägger mest trummor i FL, men det kan även bli lite samplingar och soundfonts. Jag gör mest industriorienterad musik, men har även gjort en del döds/black och synt. Redigerat 7 augusti 2005 av rock strongo
Nexustwins Postat 7 augusti 2005 Postat 7 augusti 2005 (redigerat) Jag gör mest trance progressive & lite annat runtomkring. har ochså blivit någon progressive låt Samtliga "alster" hittar du på www.nexustwins.tk 😆😆 Redigerat 18 februari 2006 av xdjs
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.