dew (oregistrerad) Postat 26 maj 2005 Dela Postat 26 maj 2005 Om man har en meldoistämma. Som man har i noter. Finns det då något program där man kan skriva in noterna och ackord. Sedan be prorammet lägga en stämma. Be programmet fixa en basgång. Prefekt om man skulle kunnna välja tex pop, rock, country. Skulle underlätta otroligt. Är det någon som vet något om det finns något sådant program? /dan-erik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Håkan Ekberg Postat 27 maj 2005 Dela Postat 27 maj 2005 Jag antar att Band-in-a-Box gör det du frågar efter, men jag är inte helt hundra. Googlade lite och hittade detta (bla) The award-winning Band-in-a-Box is so easy to use! Just type in the chords for any song using standard chord symbols (like C, Fm7 or C13b9), choose the style you'd like, and Band-in-a-Box does the rest! Band-in-a-Box automatically generates a complete professional quality arrangement of piano, bass, drums, guitar and strings in a wide variety of popular styles. (Jazz, Pop, Country, Classical and more.) Här Håkan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Snow Brigade Postat 27 maj 2005 Dela Postat 27 maj 2005 Blir det verkligen bra det? Jag menar, man har väl en idé om hur man vill ha det, och sen ska programmet bestämma hur det ska låta... Det är ju inget seriöst sätt att göra musik på, men det beror väl i o f s på vad man ska ha det till. Skulle ju vara kul att testa ändå förstås. Man kan ju alltid göra nån fyllelåt. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dew (oregistrerad) Postat 27 maj 2005 Dela Postat 27 maj 2005 ok, jag har tittat lite på band in a box på nätet, men jag blev inte klok på om det gick eller inte att skriva in noter, men det kan de väl hjälpa en med i affären antar jag. så att man får kolla på det först /dan-erik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dew (oregistrerad) Postat 27 maj 2005 Dela Postat 27 maj 2005 Blir det verkligen bra det? Jag menar, man har väl en idé om hur man vill ha det, och sen ska programmet bestämma hur det ska låta... 😉Det är ju inget seriöst sätt att göra musik på, men det beror väl i o f s på vad man ska ha det till. Skulle ju vara kul att testa ändå förstås. Man kan ju alltid göra nån fyllelåt. 🙂 seriöst eller inte, jag ska då ha det sen när jag kör live. så man kan säga till basist och sångare/sångerska att detta ska ni spela/sjunga. kan inte noter själv. men det kan de, så då blir det perfekt /dan-erik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Snow Brigade Postat 27 maj 2005 Dela Postat 27 maj 2005 Blir det verkligen bra det? Jag menar, man har väl en idé om hur man vill ha det, och sen ska programmet bestämma hur det ska låta... 😉Det är ju inget seriöst sätt att göra musik på, men det beror väl i o f s på vad man ska ha det till. Skulle ju vara kul att testa ändå förstås. Man kan ju alltid göra nån fyllelåt. 🙂 seriöst eller inte, jag ska då ha det sen när jag kör live. så man kan säga till basist och sångare/sångerska att detta ska ni spela/sjunga. kan inte noter själv. men det kan de, så då blir det perfekt /dan-erik Alright. Ursäkta om jag lät lite nedlåtande. Det blir nog finfint det där. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey (oregistrerad) Postat 27 maj 2005 Dela Postat 27 maj 2005 Det tar inte så lång tid att lära sig noter som man skulle kunna tro. Men man har otrolig nytta av det, jag lovar dig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 27 maj 2005 Dela Postat 27 maj 2005 Är det verkligen nån utmaning om det finns "maskiner" för allting? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dew (oregistrerad) Postat 27 maj 2005 Dela Postat 27 maj 2005 tja, noter kan jag, men det går trögt, har försökt många gånger att lära mig. hur som helst verkar det vara enklare att lära sig skriva stämmor och basgångar, utan programmet band in a box, för det var då inte riktigt det jag letade efter. visserligen bara testat en demo, men det lät förskräckligt. men jag är inte så bra på program heller, kanske /dan-erik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VED Postat 28 maj 2005 Dela Postat 28 maj 2005 Zappa snackade om att göra ett program som hittar bäst lämpliga ackord för en melodi stämma,för hans del var det väl att få ner arbetstimmar antar jag.. kanske han gjorde ett själv innan han gick bort...?? Allt som under lättar den idè man har är väl helt ok tycker jag det är ju slut resultatet som räknas... Ved Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 30 maj 2005 Dela Postat 30 maj 2005 Vadå du har ju två maskiner? Det är bättre om du låter dina kollegor spela som dom tycker. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dew (oregistrerad) Postat 30 maj 2005 Dela Postat 30 maj 2005 jag funderar allvarligt på det, för då behöver inte jag göra något. fast det är svårt att få det som man vill då. 😏 /dan-erik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VED Postat 30 maj 2005 Dela Postat 30 maj 2005 Vad för slags musik är det frågan om? 😄 Ved Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 30 maj 2005 Dela Postat 30 maj 2005 Det är nog inte så lätt att få det som man vill om ett program gör allting automatiskt heller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 30 maj 2005 Dela Postat 30 maj 2005 (redigerat) jag funderar allvarligt på det, för då behöver inte jag göra något.fast det är svårt att få det som man vill då. 😄 /dan-erik Vad är det för band du spelar i? Dire Straits? /Dan-cort Redigerat 30 maj 2005 av Danny Cort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.