nano Postat 26 maj 2005 Postat 26 maj 2005 Hej. Det är så att jag har jobbat lite i Reason och vill nu även börja gå över till användet till Cubase. Tänkte köra detta med Rewire. Men hur gör ni som kör med två program. Programmerar ni allt i Cubase Sequencer? Huvudsyftet är att jag vill köra med reasons synthar, trummaskiner och samtidigt köra med lite VST synther (Läs Vanguard 😛 ). Ska jag programmera det jag vill ha gjort i reason i dess egen sequencer eller ska jag programmera allt i Cubase Sequencer? Känns bökigt att jobba i 2 sequencer. Iofs. så blir det synkat. Det går ju att skapa ett midi spår i cubase för att sedan styra trummaskiner, synthar i reason. Typ skapa ett spår i cubase för varje modul i reason som man skapar. Sen programmera allt från cubase. Men ändå så känns det lite smålustigt. Signalvägen blir ju Cubase -> Reason -> Cubase Hur skulle ni gjort. Programmerat allt i Cubase eller programmerat både i reason och cubase sequencer?? MVH Mårten
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 26 maj 2005 Postat 26 maj 2005 Hur skulle ni gjort. Programmerat allt i Cubase eller programmerat både i reason och cubase sequencer?? whatever suits you the best! 😛 Jag kör VST och audio i cubase, Reason i reason. Jag tror på att hålla isär det, speciellt som det finns mycket i Reason som Cubase inte kan styra.
Gogg Postat 26 maj 2005 Postat 26 maj 2005 Jag kör bara audio i cubase, och proggar trummor i reason med rewire... aja... 😛
Tilly Postat 27 maj 2005 Postat 27 maj 2005 Själv brukar jag använda cubase för audio, och vst pluggar.. Kör Reason via rewire och använder oftast trum maskinen, rex och samplern där ifrån 😏 Tror att alla gör på sitt eget sätt, det finns inga fel eller rätta sätt i sådana här lägen 😲 Man gör det man själv tycker passar bäst
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.