Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå undrar bara om någon har någon koll på hur bra en amd athlon 3200+ har 1 gig ram. med ett firewire 410 ljudkort ter sig. Har inte haft några större problem med min. Men har egentligen inte gjort några seriösa inspelningar än. Så jag har inte fått prova den fullt.

Tänkte om någon vet något som jag ska se upp med.

P.S är extremt okunnig på datorer så svara gärna inte med sånt där "högteknologiskt mumbojumbo" Sverker Olofsson, Plus

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Postat

PM'a Hacke, han är proffisionell datanörd.

Han gör sig bra som Cowboy också.

Postat

Med rubriken "Datanörd sökes" får du nog inte mycket hjälp.

Jag förstår inte vad du frågar om!

Hallå undrar bara om någon har någon koll på hur bra en amd athlon 3200+ har 1 gig ram. med ett firewire 410 ljudkort ter sig.

Testa vet ja! Funkar det inte så är det väl bara att ge sig på problemet.

Postat

Det jag egentligen frågar är väl. Om Athlon processorerna dåliga när det gäller musikområdet. audioinspelning, midi osv och om man egentligen borde köpa en "musikdator".

Postat

Amd datorer kan funka mycket bra som musikdatorer. Prestandan har snarare med väldigt mycket annat att göra. AMD eller Intel spelar ingen större roll kan tänka mig att unge för hälten säger AMD är bäst och andra hälften Intel. Om du märker att du vhar behov av mer kraft så kan du ju alltid testa att optimera datorn enligt an massa tips du kan hitta här på forumet eller något av de första numrerna av studio.

Som lite extra kan nämnas att en snubbe här på forumet hade en AMD atlon kanske 2800+ som dängde min AMD64 3400+ i ett prestanda test, detta visar ju att det finns mycket man kan göra som inte har med hårdvaran att göra. Hans dator var hård tweakad och min inte alls.

Postat

Tack. Bra att veta. Är helt grön på datorer, är ju en djungel av termer.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.