tordA Postat 19 mars 2004 Dela Postat 19 mars 2004 sommartid på servern ? den verkar gå en timme "fel" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 20 mars 2004 Dela Postat 20 mars 2004 Generellt svar till alla: 1. Gå till Kontrollpanelen och välj Foruminställningar i menyn till vänster. 2. Kontrollera att du ligger i rätt tidszon och att sommartid är aktiverat/inaktiverat beroende på om det är sommartid eller vintertid. 3. Eftersom detta helst inte ska behövas ställas in av varje enskild medlem, skicka ett Personligt Meddelande (PM) till mig (Olsberg) om problemet om/när det inträffar så ställer jag om detta centralt för alla. Det kan hända att jag/vi missar att göra denna justering vid tidsomställningarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 20 mars 2004 Trådstartare Dela Postat 20 mars 2004 Tack, det var nog sommartid's checkboxen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 14 april 2004 Dela Postat 14 april 2004 det var nog sommartid's checkboxen. ..Funkar den året om??? 🙂 /D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 14 april 2004 Trådstartare Dela Postat 14 april 2004 checkboxen funkar bara om du kontrollerar den (så att säga 🙂 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bassman Postat 16 april 2004 Dela Postat 16 april 2004 Hej! Jag vet inte vem som är webmaster här på forumet, men skulle man kunna tänka sig att det kan råda sommartid även på forumet. Trevligt att veta när inläggen har gjorts. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 16 april 2004 Trådstartare Dela Postat 16 april 2004 samma här... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 16 april 2004 Dela Postat 16 april 2004 Jajjamensan, det är fixat för inloggade medlemmar. Anledningen till att det inte har synts tidigare är att forumet är inställt på att ingen sommartid råder, och alla har varit tvugna att sätta detta manuellt. Nu har jag ordnat det i databasen istället - för såväl gamla som nya medlemmar! Mvh .björn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 16 april 2004 Dela Postat 16 april 2004 Tyvärr finns det ingen övergripande admin-inställning för detta, men det är åtgärdat i databasen istället. Från och med nu är alla gamla och nya medlemmars konton inställda för att ta sommartiden i beaktning. Som medlem behöver du alltså inte göra något - som det borde ha varit från början! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 16 april 2004 Dela Postat 16 april 2004 checkboxen funkar bara om du kontrollerar den (så att säga 😆 ) Och jag som tyckte jag var rejält vitsig....jag menar ju: Vad händer om man använder sommartid's checkboxen på vintern...? 😄 tadaaaaa.... /D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 16 april 2004 Trådstartare Dela Postat 16 april 2004 Då blir det varm och gött ute 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 17 april 2004 Dela Postat 17 april 2004 Då blir det varm och gött ute now we're playin'.. 😆 /D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
divstah Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 Ja.. tänkte bara nämna att forumets klocka/tid inte har ställts om än. en timme tillbaka! en timme tillbaka! så det så.. kl är alltså inte 04.17 utan 03.17.. japp! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 tack 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 Då kunde ni pojkar sitta uppe en timme till då? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 1 november 2004 Dela Postat 1 november 2004 (redigerat) Tack för att du noterade detta. Kollar på det! EDIT: Fixat. Notera att alla medlemmar har fått sin lilla inställning under Min kontrollpanel > Board Settings > Daylight Savings avstängd. Det betyder att om någon surfar in här från ett land utanför Sverige, så kan det hända att tiden är fel ändå. Gå i så fall in på Min kontrollpanel och justera det manuellt. Redigerat 1 november 2004 av Olsberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 2 november 2004 Dela Postat 2 november 2004 Tack för att du noterade detta. Kollar på det! EDIT: Fixat. Notera att alla medlemmar har fått sin lilla inställning under Min kontrollpanel > Board Settings > Daylight Savings avstängd. Det betyder att om någon surfar in här från ett land utanför Sverige, så kan det hända att tiden är fel ändå. Gå i så fall in på Min kontrollpanel och justera det manuellt. *buhu* hur ska ja klara mej i london när ja sitter på ett nät-café då Björne? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 27 mars 2005 Dela Postat 27 mars 2005 Verkar som att forumklockan inte riktigt hängt med på sommartidens intåg 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gonte Postat 27 mars 2005 Dela Postat 27 mars 2005 Förslagsvis så klickar du på "min kontrollpanel" (nästan högst upp på sidan) och i slutet av menyn som kommer på vänsterkanten så väljer du "Board Settings". På den sidan får du sedan markera rutan framför texten: Is daylight savings time in effect?(If you have selected the correct time zone and the clock appears an hour out, check or uncheck box to suit) och avsluta med att klicka på knappen "Save my Account Options" längst ner... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 29 mars 2005 Dela Postat 29 mars 2005 Fixat för alla medlemmar. Ingen behöver göra ngt. /Björn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 10 april 2005 Dela Postat 10 april 2005 (redigerat) Hm...det här spökar för mig...får titta över inställningarna. 🙂 Redigerat 10 april 2005 av slaptap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 9 augusti 2005 Dela Postat 9 augusti 2005 Hej! När jag går in på detta Forum, står ju det alltid upptill något i stil med "...Ditt senaste besök var....". Min fråga blir då: Varför är så gott som ALLTID detta klockslag fel? Som nu senast t.ex....... Jag har inte varit hemma på några da'r och så står det ändå att "Ditt senaste besök var 9:e augusti 4:05." Varför? Senaste gången jag var hemma var 5:e augusti! 😕 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 9 augusti 2005 Dela Postat 9 augusti 2005 Kan vara en av de välkända småkrypen, kallade "bugs" som kryper omkring och gnager... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 9 augusti 2005 Dela Postat 9 augusti 2005 Eller är det jag. Jag har luskat ut vissa användares lösenord och ibland när jag är uttråkad loggar jag in som någon annan (bl.a som "musik") och gör lite crazy inlägg. Det är därför vissa inte står för vad de säger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elvlis (oregistrerad) Postat 9 augusti 2005 Dela Postat 9 augusti 2005 Hej! Teoretisk sätt borde dom stämma i.a.f. nån gång 🙂! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 9 augusti 2005 Dela Postat 9 augusti 2005 Det är därför vissa inte står för vad de säger. Då är jag med! Jag har alltid undrat vem det är som skriver det här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elvlis (oregistrerad) Postat 9 augusti 2005 Dela Postat 9 augusti 2005 (redigerat) Hej! Jag är de flesta på detta forum! Faktiskt alla förutom: musik, Olsberg, hackeman och pluffo men då Olsberg ju är pluffo och hackeman är musik så är då forumets samtliga 3 st medlemmar representerade här och nu uti denna tråd, kul 🙂! Hej på er! Jag tar härmed tillfället i akt att hälsa er alla mycket välkommna! Inlägget har redigerats av Grahn kl. 9 August 2005, 16:08 Redigerat 9 augusti 2005 av Elvlis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 9 augusti 2005 Dela Postat 9 augusti 2005 Så var vi tillbaka här igen då... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 10 augusti 2005 Dela Postat 10 augusti 2005 Bara så jag vet. Det verkar som om inte sommartid gäller heller. Bäst att ta på sig. 🙁 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 10 augusti 2005 Dela Postat 10 augusti 2005 Den här konspirationsteorin börjar likt ett svart hål sprida sprida sig besinningslöst. 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.