Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Eftersom killen verkar vara lite kriminell så kanske det skulle vara bra att anlite typ Baltic Inkasso som har nämts tidigare i tråden. Ibland räcker det med bara deras stämpel på ett inkassobrev för att få folk att betala. Annars åker dom väl ut och fixar det hela. Lär ju kännas bra efteråt för dig eftersom du får någon att sätta dit honom.

/Oskar

Annons
  • Svar 396
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postat
Jag har försökt att få han att förstå hur personer som han har blåst känner sig, jag har försökt att få han känna samvete..

det finns dina metoder.

det finns balt-metoder.

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Roha. Jag tycker du gör rätt som anmäler det inträffade till polisen. Baltico Inkassico ska du naturligtvis inte beblanda dig med. Om någon gör fel, ska väl inte du själv upprepa felet.

Till den som tyckte "vilken värld lever du i?", när jag menade att Polisen var till för oss: Självklart är DE till för oss och inte tvärtom. Deras arbete går ut på att göra sig själva arbetslösa. Precis som alla läkare och psykologer t.ex.

Min erfarenhet av Polisen är följande:

Blev bestulen av en ett par kvinnliga studenter på ett tåg på min plånbok (som inte innehöll så mycket) för 18 år sedan. Fick tillbaka den uttjänta plånboken i plast med Posten nästan ett decennium senare från gärningsmännen!! Helt länsad på det magra innehållet. Det jobbigaste var att skaffa nytt id-kort och spärra bibliotekskortet. Gjorde polisanmälan med förtur. De tog seriöst på fallet.

Hade ett inbrott i min källare för 15 år sedan. De tog mig veterligen absolut ingenting! Gillade de inte liggunderlag, öronproppar och sönderlösta skolböcker från grundskolan?? Gjorde polisanmälan som de tog seriöst på. F.ö. hade 20 skrubbar till "gåtts igenom". Vissa hade blivit av med värdesaker.

Gjorde en kandidatuppsats och intervjuade en massa olika arbetsgivare. Polisen var en av dem. Var den mest tillmötesgående och vänliga yrkeskategorin av ca. 40 grupper. Dock hade bara ett par-tre (av kanske 30 på stationen) tid att svara på frågorna. Vi skulle behöva vara fler, sa de.

Dessutom är det sexigt med tjejer i uniform... också.

Tiofaldiga polisstyrkan. Minst. Inför patrullerande och ridande poliser överallt.

😆

kabel eller sladd, det är frågan/:musik

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Jag tror inte nån normalt funtad person skulle vilja gå i deras skor en sekund ens. En dag så står dom där - Balitc Inkasso, Hells Angels eller 300 kusiner med mobiltelefon o stilett.

Jaaaa.

Detta forum är blueyes incorporated.

Det är ju så att dom som står för den stora delen av bedrägerier i Sverige är Hells Angels, "bolag" som Baltic Inkasso samt omkring 300 kusiner med stilett. & polisen förstås.

Jag har haft ett nära "samarbete" med eran älskade ordingsmakt i snart 15 år & hitills har dom inte gett mig mer än blåmärken & stenhårda britsar (låt vara att jag har gett en del blåmärken jag också).

Midori; du har inte sett hälften av vad jag har sett, isåfall hade du inte visat dig i BH på ett musikerforum. Men jättegulligt av dig att berätta om din tuffa uppväxt.

Postat
Jag har försökt att få han att förstå hur personer som han har blåst känner sig, jag har försökt att få han känna samvete..

Ey.

Det är 2005.

Ordet "samvete" behövs inte längre.

Jag tror att Horace Engdahl har bytt ut det mot "cashflow".

Postat
Men ifall jag i alla fall försöker se det positiva i denna världen., och i människor...så kanske, kanske någon följer mitt exempel och gör likadant...

Keep up the good work! Så kan jag hänga på 😆

// David

Postat
Men ifall jag i alla fall försöker se det positiva i denna världen., och i människor...så kanske, kanske någon följer mitt exempel och gör likadant...

Keep up the good work! Så kan jag hänga på 😆

// David

🙂 Nu är vi tre...

Postat
Polisen hjälper oss genom att;

1. Trakassera hemlösa stackare, berusade småtjejer & invandrare

2. Skratta hederligt folk i ansiktet när dom vill "anmäla ett brott"

3. Styrketräna gratis

4. Ta hem stöldgods

Har en del poliser i släkten och jag måste säga att du snackar i nattmössan. Givetvis finns det rötägg (dvs dåliga poliser) men generallt vill jag påstå att du har fel. Tilläggas kan att flertalet poliser som jag känner är vänstersypatisörer.

Postat
Jag har haft ett nära "samarbete" med eran älskade ordingsmakt i snart 15 år & hitills har dom inte gett mig mer än blåmärken & stenhårda britsar (låt vara att jag har gett en del blåmärken jag också).

visste inte att du var en sån badboy. är det för att dom inte gillar din musik, eller vad är det som får poliserna att vara efter dig?

du gör nog så bra musik för att du har haft en så hård uppväxt, och då borde du tacka poliserna för det.

Postat

visste inte att du var en sån badboy. är det för att dom inte gillar din musik, eller vad är det som får poliserna att vara efter dig?

du gör nog så bra musik för att du har haft en så hård uppväxt, och då borde du tacka poliserna för det.

Tack.

Men jag gör inte särskilt bra musik...

& det tycker nog inte bengen heller. Dom lyssnar enbart på P2. Tror inte att dom har kommit på hur man byter kanal på radion än. Det är därför hela sverige kan lyssna på deras "hemliga" anrop, kanske.

Tror att dom knasar mig för att jag ser ut som en lyxknarklangare & för att jag alltid käftar emot.

Men jag ska tänka på det nästa gång. "tack konstapel batong! slå lite hårdare & låt mig sova över en natt till snälla, jag får sååååån inspiration!"

Tack för ditt inlägg annars.

Postat
Polisen hjälper oss genom att;

1. Trakassera hemlösa stackare, berusade småtjejer & invandrare

2. Skratta hederligt folk i ansiktet när dom vill "anmäla ett brott"

3. Styrketräna gratis

4. Ta hem stöldgods

Har en del poliser i släkten och jag måste säga att du snackar i nattmössan. Givetvis finns det rötägg (dvs dåliga poliser) men generallt vill jag påstå att du har fel. Tilläggas kan att flertalet poliser som jag känner är vänstersypatisörer.

Oj grattis!

Då är det mycket skinka på julmiddagarna va?

& hembränt från deras lager för "tillvarataget gods"?

Fängslande samtal om veckans busar.

-jag spöade skiten ur en jugoslav för att han cyklade på gågatan, hehe

- men jag då, jag tog in en 14 årig tjej som gick vingligt, o lyckades ta på hennes bröst, hehe

& just det, vänstersympatisörer såklart, sorry men jag glömde en punkt;

5. alla poliser är homosexuella marxsister som vägrar att acceptera högertrafiken.

Men det är jättebra att få styrketräna gratis.

Postat
Tror att dom knasar mig för att jag ser ut som en lyxknarklangare & för att jag alltid käftar emot.

Men jag ska tänka på det nästa gång. "tack konstapel batong! slå lite hårdare & låt mig sova över en natt till snälla, jag får sååååån inspiration!"

Tack för ditt inlägg annars.

men... vad är det egentligen dom plockar dig för... man blir ju lite nyfiken.

jo, du gör bra musik.

Postat
Här är en bild från sist när Danny käftade emot:

pw_41bf52ee9bbba.jpg

det är alltså det som menas med att.... se stjärnor...

😏

Genialiskt.

Postat (redigerat)

Hm, måste bara få delge mina erfarenheter av polisen. Har inte så mycket erfarenheter av att ha polisen på "motsatta" sidan (inte de senaste 35 åren i varje fall), men liksom andra här har jag blivit bestulen, jag har krockat, haft inbrott i bilen mm.

I de fallen (som brottsoffer) har jag endast goda erfarenheter av polisen. Tom när dom tar mig för fortkörning brukar vi kunna skratta ihop (jag vet, det låter sjukt, men vafan, jag har ju gjort fel å då får man ta det med en klackspark även om böterna svider).

Jeg lever helt klart hellre i ett samhälle MED poliser än i ett UTAN dom. Att det sedan finns rötägg bland poliserna, det är självklart, det finns det ju överallt i samhället, varför skulle polisen vara ett undantag.

Frågan är hur stort tålamod man själv skulle ha när den 793:dje fyllskallen skall käfta emot? (Inte menat mot dig Danny, men det kanske var ett antal före dig som käftat emot innan du gjorde det, och då rann det över?)

edit: Det senaste är naturligtvis oförlåtligt, men trots allt mänskligt.

Redigerat av Per_a_55
Postat

det finns dina metoder.

det finns balt-metoder.

det finns olika metoder..men man känner sig väldigt maktlös i alla fall..

Postat

Keep up the good work! Så kan jag hänga på 🙂

// David

🙂 Nu är vi tre...

Bra 😛...ju fler dessto bättre =)

Postat (redigerat)
Jag tror inte nån normalt funtad person skulle vilja gå i deras skor en sekund ens. En dag så står dom där - Balitc Inkasso, Hells Angels eller 300 kusiner med mobiltelefon o stilett.

Jaaaa.

Detta forum är blueyes incorporated.

Det är ju så att dom som står för den stora delen av bedrägerier i Sverige är Hells Angels, "bolag" som Baltic Inkasso samt omkring 300 kusiner med stilett. & polisen förstås.

Midori; du har inte sett hälften av vad jag har sett, isåfall hade du inte visat dig i BH på ett musikerforum. Men jättegulligt av dig att berätta om din tuffa uppväxt.

Danny det spelar ingen roll vem som har haft värst barndom...Olika människor upplever olika saker annorlunda..

Men tänk så här Danny...tack vare den taskiga barndomen, så har man lärt sig en jävla massa...Man har fått ut nått positivt i det negativa så att säga...Jag vet hur jag ska leva mitt liv, jag vet hur jag inte ska vara...

Man kan vara ledsen över det förflutna, men det är ju ditt liv som du har nu som räknas..Du kan bara göra något åt dig själv.. Tänk på framtiden...du kan göra så mycket med ditt liv...

Även om jag visar upp mig i BH så betyder inte det att jag har haft en mindre hård barndom en dig...Tänk att utseendet bara är fasader...Det är hur man är innombords som räknas. Man kan le även om man gråter innombords.

Redigerat av Midori
Postat (redigerat)

I was born and raised in fuckin' South Side of fuckin' Eskilstuna. It was me and motherfuckin' Eazy-E damn it. Pushin' pimpin' in da ghetto, that was our childhood.

Vapen, horor och knark, yeah!

Edit: Jag glömde att säga att jag har stort könsorgan. Sorry!

Redigerat av AndyPandy
Postat

Hahahaha!

Den här tråden börjar låta som filmen "Livvakterna" och "Den tredje vågen"!

Den maktlösa svenska ordningsmakten vs. baltiska inkassometoder... 😮😮😛

Postat
Hahahaha!

Den maktlösa svenska ordningsmakten vs. baltiska inkassometoder... 😮😮😛

😛

Grymt spännande tråd. Hur kommer detta att sluta?

Postat
Hahahaha!

Den maktlösa svenska ordningsmakten vs. baltiska inkassometoder...  😮  😮  😛

😛

Grymt spännande tråd. Hur kommer detta att sluta?

Vi ringer Johan Falk!

Postat (redigerat)

eheee

OT stinker lång väg 😮

rhoa, hur går det...Lider med dig...

Sitter själv med en ultralätt plonka

och hade det vatt jag så hade jag även

varit huvet kortare med. Sambon gillar

inte lite osäkra affärer.. 😮

Kämpa på men var försiktig 😛

Redigerat av Twilight_Zound
Postat
eheee

OT stinker lång väg 😱

rhoa, hur går det...Lider med dig...

Sitter själv med en ultralätt plonka

och hade det vatt jag så hade jag även

varit huvet kortare med. Sambon gillar

inte lite osäkra affärer.. 😏

Kämpa på men var försiktig 😉

neh du blev ingen synth..

Ska väl iallafall försöka göra en polisanmälan även om det finns folk här som tycker att jag rent av ska skita i det. Visst dom gör väl ingenting åt min anmälan, men kan mkt väl tänkas att han kan lura fler..

Inte värt att besöka honom heller för 4000:-

Postat

Anmäl den skiten! Kommer det tillräckligt många, så tar dom upp det, och han verkar vara en sån som lurar många. Om ingen anmäler kan han ju fortsätta lura folk.

Katla (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag tycker att det ligger mycket i vad Midori säger och jag håller med min ovanstående talare om anmälan. För att slippa skit med polisen själv så använd dig så gott det går utav dem. Alla poliser är inte skithögar.

Redigerat av equinoxe
Postat
Jag tycker att det ligger mycket i vad Midori säger och jag håller med min ovanstående talare om anmälan. För att slippa skit med polisen själv så använd dig så gott det går utav dem. Alla poliser är inte skithögar.

Man får tacka =)

R-sob (oregistrerad)
Postat

Förstår inte grejen med att se upp till "baltiska brytaarm-utpressarmetoder", låter ju j*vligt civiliserat.

Roha; jag har blivit blåst på 6000 kr vid ett tillfälle och det sved ordentligt, kan tom vara så att folk drar sig för att anmäla sånt på grund av skam. Men jag fick mig en nyttig läxa, har agerat i en del andra sammanhang där det handlat om olika utgifter i kombination med människor jag inte känt sedan tidigare. Det har senare visat sig att jag riskerat att investera pengar i affärer som varit rena bluffer, men tack vare min tidigare erfarenhet så har jag varit kallare i dom situationerna och inte gjort om samma misstag.

Jag har även en kompis som köpte ett hus för ett tag sen och åkte på en riktig nit på grund av oärliga människor, och då handlar det inte om enskilda tusenlappar.

Slutsats, var alltid misstänksam när det kommer till människor och pengar.

Sen finns det självklart undantag, vars kategori man antagligen kan sålla dig och mig till.

Ha D!

R-sob

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.