Tilly Postat 15 juni 2005 Trådstartare Postat 15 juni 2005 Haha 😉 Nej Neko jag kommer inte bli blåst igen 😆 Den här gången ska jag personligen åka och hämta synthen och kika på den först innan jag köper, om det nu blir av vill säga 😛 Okej. Många säger att Nord är bra, och bra för elektronisk musik. Har ju själv aldrig spelat på en, lite pinsamt att säga det faktiskt när man är sugen på att köpa en. Har dock testat demo programet dom har på hemsidan, tyckte inte det lät så där jätte bra faktiskt. Fast man ska inte dömma saker efter 5 min test tid. Satt inte och gjorde egna patchar heller för den delen. Så det finns ju möjligheter! Virus TI är jag ganska sugen på med. Dels för att det är en Virus som jag egentligen är ute efter. Och dels för att man får upp den som en VST plug. Men dock så använder dom flesta som gör trance/elektronisk musik i dagens läge en virus.. Känns lite som den är sönderanvänd. Men ni vet hur det är när man är sugen på nånting 🙂
northpaw Postat 15 juni 2005 Postat 15 juni 2005 Många säger att Nord är bra... Med tanke på ditt artistnamn kan du ju inte köra Bontempi precis.
Tilly Postat 15 juni 2005 Trådstartare Postat 15 juni 2005 😉 Jag tänkte faktiskt inte på Nord när jag valde det som "artist" namn 🙂 Utan tänkte mer på att jag var ifrån ett av dom "NORDiska" länderna 😛
android Postat 15 juni 2005 Postat 15 juni 2005 Nord Modular-serien är grym! Spelade i ett band med en kille som hade gamla versionen, och G2 är ju ännu bättre. Du kan åstakomma i stort sett vad som helst med den... Garanterat 400ggr mer flexibel än Virus TI, och dessutom lär du va klart mer originell som G2-användare inom trance-genren som ju ska svämma över av Virus-synthar om jag har förstått saken rätt... Dock är ju G2:an som Neko säger grymt avancerad, så är du inte intresserad av att programmera ljud, så är det kanske inte synthen för dig. Fast det finns högvis med ljud att ladda ner från internet, så det är ju förstås inget krav att programmera själv bara för att man har en G2:a, även om jag skulle säga att det vore slöseri med resurser... 😉
Tilly Postat 15 juni 2005 Trådstartare Postat 15 juni 2005 Jo det ni säger är bra.. Programera ljud hade vart riktigt kul, sånt som man lär sig med tiden antar jag om man ger det riktigt med tid. Och skaffar man sig en virus så är det väl lätt hänt att man låter som alla andra som har en. Men det är just det med TI versionen att det ända du behöver göra är att koppla via USB. Allt går där igenom. Midi, ljud, wav, precis allt Du behöver inte ens mixa ner midi spåren från TI för med hjälp av VST så blir det automatiskt audio spår precis som med ett vst instrument. det är jag så jäkla sugen på!
perdefinition Postat 9 juli 2005 Postat 9 juli 2005 Gillar din syn på livet och medmänniskorna, Midori. Inte nog med att det är schysst mot andra att inte alltid utgå från att alla har ont uppsåt, utan man mår så mycket bättre av det själv oxå. Visst går man på extra nitar om man är FÖR blåögd, men i det stora hela gör man världen till en bättre plats med goda tankar och goda handlingar, tror jag. 😎 Men hallå?! Jävla rödvinsfilosofer
hackeman Postat 9 juli 2005 Postat 9 juli 2005 Gillar din syn på livet och medmänniskorna, Midori. Inte nog med att det är schysst mot andra att inte alltid utgå från att alla har ont uppsåt, utan man mår så mycket bättre av det själv oxå. Visst går man på extra nitar om man är FÖR blåögd, men i det stora hela gör man världen till en bättre plats med goda tankar och goda handlingar, tror jag. 😎 Men hallå?! Jävla rödvinsfilosofer Klart det var. Och du är bara en snorunge med tvångsbegär att alltid säga mot majoriteten. Så vem bryr sig?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.