Jump to content
Annons

Okej! Har jag blivit blåst!?


Tilly

Recommended Posts

Postat (redigerat)
Kan vi inte skippa allt skitsnack nu och starta en insamling?

Mitt förslag är att Roha (den drabbade) springer ned till banken och öppnar ett konto som han lägger ut här. Sedan sätter vi alla in en slant för att hjälpa honom. Jag bidrar gladeligen med 50 kr!

det var ju det jag skrev innan...det var några sidor sen..men men..

hehe..

Redigerat av Midori
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 396
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Det där ni har skrivit ang uppväxt. Inte kul att höra alls.

Ja själv hade inte världens bästa uppväxt heller. Jag tror det är många, som inte har sån bra uppväxt.

Men jag tror nog jag är lite som dig Midori. Jag ser positivt på allt. Och ser det snälla i människor innan jag ser det andra.

I många fall så får man ju bara skit tillbaka ( som detta när jag blev blåst ) men hey, livet går vidare ändå. Om jag ska sitta här och hänga upp mig för 4000:- vart kommer jag då? Och sen är det inte värt att åka och besöka honom heller för 4000:- kommer nog bara ångra mig och tänka att det inte var värt det.

Nej det kanske inte är så många som har haft en perfekt uppväxt..Det är bra Roha att du är lite som jag, som åtminstonde försöker se det mesta positivt...

Även om du nu blivit blåst,så vet jag att det kommer komma någonting positivt ur det här.. Man kan inte hänga upp sig på det att man blivit blåst hela livet, det är sant...Men du har hjälpt andra genom att skriva vad som hänt dig...Du har fått oss att kanske inte begå samma misstag som du,sen tror jag du har hjälpt dig själv med, för du kommer förhoppningsvis inte begå samma misstag en gång till du heller..

Men jag står på din sida i alla fall, och många med mig..=)

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Det där ni har skrivit ang uppväxt.  Inte kul att höra alls.

Ja själv hade inte världens bästa uppväxt heller. Jag tror det är många, som inte har sån bra uppväxt.

Men jag tror nog jag är lite som dig Midori. Jag ser positivt på allt. Och ser det snälla i människor innan jag ser det andra.

I många fall så får man ju bara skit tillbaka ( som detta när jag blev blåst ) men hey, livet går vidare ändå. Om jag ska sitta här och hänga upp mig för 4000:- vart kommer jag då? Och sen är det inte värt att åka och besöka honom heller för 4000:- kommer nog bara ångra mig och tänka att det inte var värt det.

Nej det kanske inte är så många som har haft en perfekt uppväxt..Det är bra Roha att du är lite som jag, som åtminstonde försöker se det mesta positivt...

Även om du nu blivit blåst,så vet jag att det kommer komma någonting positivt ur det här.. Man kan inte hänga upp sig på det att man blivit blåst hela livet, det är sant...Men du har hjälpt andra genom att skriva vad som hänt dig...Du har fått oss att kanske inte begå samma misstag som du,sen tror jag du har hjälpt dig själv med, för du kommer förhoppningsvis inte begå samma misstag en gång till du heller..

Men jag står på din sida i alla fall, och många med mig..=)

Midori!

Sluta nu, jag OD'ar på positive vibes!

Men idag lyser solen över STHLM & jag ska snart gå ner till medis med en back HOF.

Så idag älskar jag alla!

Särskilt dig Midori. Du är jättesöt.

Puss!

Det positiva ur det här är att se hur starkt detta forum är. Vi joinar forces för att hjälpa Roha. Folk erbjuder sig på fullaste allvar att hjälpa till ekonomiskt & fysiskt.

Ni är som riktiga kompisar.

Let the sun shine in!

//Danny Cortez

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

edit: Det hade kommit nya inlägg som jag naturligtvis inte läst så jag tog bort detta.

edit igen: Stavningen 🙂

edit igen: Kontonummer Roha! 50:- var det.

Redigerat av Per_a_55
Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta nu, jag OD'ar på positive vibes!

Men idag lyser solen över STHLM & jag ska snart gå ner till medis med en back HOF.

Så idag älskar jag alla!

Särskilt dig Midori. Du är jättesöt.

Puss!

Det positiva ur det här är att se hur starkt detta forum är. Vi joinar forces för att hjälpa Roha. Folk erbjuder sig på fullaste allvar att hjälpa till ekonomiskt & fysiskt.

Ni är som riktiga kompisar.

Let the sun shine in!

//Danny Cortez

Oh Danny du är bara för goo =))

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske är påväg att köpa ett objekt från tyska eBay.

En säljare från Österrike som säljer ett mixerbord jag bjuder på just nu.

Vilket är det bästa betalningsalternativet i sånt fall? Har ju ingen lust att bli blåst om man säger så.

Sorry om jag snor tråden lite men tänkte att eftersom det diskuteras liknande saker här så slipper jag starta en ny tråd.

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske är påväg att köpa ett objekt från tyska eBay.

En säljare från Österrike som säljer ett mixerbord jag bjuder på just nu.

Vilket är det bästa betalningsalternativet i sånt fall? Har ju ingen lust att bli blåst om man säger så.

Sorry om jag snor tråden lite men tänkte att eftersom det diskuteras liknande saker här så slipper jag starta en ny tråd.

/Micke

Många säljare på ebay kör ju med PayPal. Det ska väl va rätt säkert, du kan i alla fall lita på att en snubbe som har för vana att blåsa folk inte får ha kvar sitt Paypal-konto speciellt länge.

Man kan anmäla folk via PayPal och de är rätt hårda med säkerheten...

Jag råkade ange numret från ett gammalt kontokort en gång. Mitt PayPal-konto spärrades på en gång och det var ingen lek innan jag fick ett fungerande konto....

Men vill han att du betalar in på ett konto nånstans i TYskland? Njaää..... Fråga Roha om han tycker det är smart.

Det finns ingen anledning att inte ha PayPal för försäljarna, det är gratis om man inte handlar extremt ofta och med större summor...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske är påväg att köpa ett objekt från tyska eBay.

En säljare från Österrike som säljer ett mixerbord jag bjuder på just nu.

Vilket är det bästa betalningsalternativet i sånt fall? Har ju ingen lust att bli blåst om man säger så.

Sorry om jag snor tråden lite men tänkte att eftersom det diskuteras liknande saker här så slipper jag starta en ny tråd.

/Micke

Många säljare på ebay kör ju med PayPal. Det ska väl va rätt säkert, du kan i alla fall lita på att en snubbe som har för vana att blåsa folk inte får ha kvar sitt Paypal-konto speciellt länge.

Man kan anmäla folk via PayPal och de är rätt hårda med säkerheten...

Jag råkade ange numret från ett gammalt kontokort en gång. Mitt PayPal-konto spärrades på en gång och det var ingen lek innan jag fick ett fungerande konto....

Men vill han att du betalar in på ett konto nånstans i TYskland? Njaää..... Fråga Roha om han tycker det är smart.

Det finns ingen anledning att inte ha PayPal för försäljarna, det är gratis om man inte handlar extremt ofta och med större summor...

Han har angivit att man ska komma överens om de om man vinner auktionen.

Så använder man PayPal så blir man inte blåst? Får man pengar tillbaka om varan inte kommer/fel på den osv. Förstod inte riktigt vad PayPal täcker riktigt.

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det funkar ju så att du anger tex ett kreditkortsnummer till PayPal. Sedan när du handlar överför du pengar till ditt PP-konto, därifrån dras pengarna till säljarens konto... Den stora fördelen är således att du slipper lämna ut ditt kreditkortsnr som kan utnyttjas.

Du är ju inte garanterad att inte bli blåst, killen kan ju öppna ett konto och kallt räkna med att du anmäler honom och han får sitt konto indraget. men det kanske han skiter i...?

Vad som är bra på ebay är om någon gjort flera försäljningar där. Du kan lägga betyg och skriva om vilka problem du har med säljaren som alla andra kan läsa.

Har den här killen nån historia av sålda grejer? Har han fått omdömen av andra?

Så här står det på PayPals hemsida om man blir blåst:

Buyer Complaint Process Requirements

 

In order for a transaction to be eligible for Buyer Complaint Process review:

You must have used PayPal to pay for your purchase.

You must not have received the item that you purchased.

You must file a claim within 45 days of payment.

Your purchase must be a tangible item. Services and intangible items, such as emailed recipes and e-books, are not covered.

 

We encourage buyers to initiate communication with sellers if they have a problem with a transaction. Through open communication, many disputes can be resolved amicably. In cases where communication does not resolve a problem, you may file a claim through the Buyer Complaint Process.

 

Once you file a claim, PayPal will investigate the case and attempt to come to a fair resolution. If our investigation determines that you are owed money by the seller, we will make every effort to recover funds for you. We will try to complete our investigation and provide any reimbursement within 45 days from the date the Buyer Complaint Form is filed.

MItt tips är: Bjud på grejen. Vinner du budet, betala inte bara in på nåt konto eller lämna ditt kortnummer... Kräv åtminstone att ni kör via PayPal eller nåt liknande. Det blir lite mer personligt eftersom han måste lämna sina uppgifter med bankkonto/kreditkort till PayPal, och eftersom de hjälper dig att kräva tilbaka pengarna så känns det nog lite jobbigare att blåsa dig? Han borde inte ha nåt emot det om han är schysst?

Läs här om PayPal

Redigerat av ztevie
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så jättemycket för svaret ztevie!

Säljaren har två tidigare erfarenheter från eBay där en kille som köpt en pryl av honom är nöjd men han hörde inte av sig till en kille han hade köpt nåt av.

Så han är ju ganska grön på eBay.

Men jag ska hälsa honom angående PayPal så det kanske kan lösas där.

Priset på mixern är grymt bra mot vad jag sett på andra ställen och de är rätt många som bjudit på mixern.

Ja, jag får väl bara hoppas och föra vidare loggbok här i den här tråden så kanske jag kan få lite hjälp av er på vägen 🙂

Tackar igen!

/Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det var ju synd att han inte hade fler omdömen...

Kör på bara. Vill han ha absolut ha förskottsbetalning utan PayPal eller nåt annat, skippa det... Då är det risk för nåt skumt.

Från PayPals hemsida:

Use Extra Caution with High Value and Popular Items

 

 

Certain types of items (e.g. computers, jewelry, electronics, etc.) carry a higher fraud risk and require additional checking before completing the sale. Do additional checking, especially with popular items that tend to be sold out in stores.

 

Be suspicious of deals that seem too good to be true. They usually are.

 

Be suspicious of sellers offering very low prices for hard to find items who seem to have a large number of these same products.

 

If a seller is offering a number of the same items, ask to speak with the seller's supplier. Independently verify that the supplier is a legitimate business with the correct address and phone number through a telephone directory or by calling directory assistance.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har de gått in en kille som tokhöjt budgivningen. Det går inte att kontakta honom på nåt sätt med eBays interna mail.

Jag tror att det är nåt som försäljaren fixat så han ska få mer för mixern. Killen verkar ha höjt med ett par tusen direkt 🙂

jaja, då blev det inget nytt bord då ... morrrr 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är det många som inte ids vara med i början utan sitter och bevakar tills budgivningen går mot slutet, det är ofta då priset går upp ordentligt...

Nåja, du slapp iaf riskera att hamna i Rohas sits? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen är det många som inte ids vara med i början utan sitter och bevakar tills budgivningen går mot slutet, det är ofta då priset går upp ordentligt...

Nåja, du slapp iaf riskera att hamna i Rohas sits? 🙂

haha, 🙂 man får se det så ja 🙂

det blir dyrare köp här i sverige men med tanke på riskerna osv så kanske de är värt det? =)

tack ändå för hjälpen ztevie, uppskattas 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Sluta nu, jag OD'ar på positive vibes!

Men idag lyser solen över STHLM & jag ska snart gå ner till medis med en back HOF.

Så idag älskar jag alla!

Särskilt dig Midori. Du är jättesöt.

Puss!

Det positiva ur det här är att se hur starkt detta forum är. Vi joinar forces för att hjälpa Roha. Folk erbjuder sig på fullaste allvar att hjälpa till ekonomiskt & fysiskt.

Ni är som riktiga kompisar.

Let the sun shine in!

//Danny Cortez

Oh Danny du är bara för goo =))

Nej.

DU är för go, Midori.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta nu, jag OD'ar på positive vibes!

Men idag lyser solen över STHLM & jag ska snart gå ner till medis med en back HOF.

Så idag älskar jag alla!

Särskilt dig Midori. Du är jättesöt.

Puss!

Det positiva ur det här är att se hur starkt detta forum är. Vi joinar forces för att hjälpa Roha. Folk erbjuder sig på fullaste allvar att hjälpa till ekonomiskt & fysiskt.

Ni är som riktiga kompisar.

Let the sun shine in!

//Danny Cortez

Oh Danny du är bara för goo =))

Nej.

DU är för go, Midori.

Men Danny, håll picken i styr nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

8105-9

974 271 074-3 😳

efter som ni så jätte gärna vill, och är så otroligt snälla 😉

Ska göra en polis anmälan nu i helgen. Lördag eller söndag =)

får se vad dom säger. Eller jag vet la snarare va dom kommer säga, men tänker göra en ändå så den ligger på honom 🙂

vad tror ni andra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Sluta nu, jag OD'ar på positive vibes!

Men idag lyser solen över STHLM & jag ska snart gå ner till medis med en back HOF.

Så idag älskar jag alla!

Särskilt dig Midori. Du är jättesöt.

Puss!

Det positiva ur det här är att se hur starkt detta forum är. Vi joinar forces för att hjälpa Roha. Folk erbjuder sig på fullaste allvar att hjälpa till ekonomiskt & fysiskt.

Ni är som riktiga kompisar.

Let the sun shine in!

//Danny Cortez

Oh Danny du är bara för goo =))

Nej.

DU är för go, Midori.

Men Danny, håll picken i styr nu!

Det har inget med picken att göra, kompis.

IRL = It's Real Love

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta nu, jag OD'ar på positive vibes!

Men idag lyser solen över STHLM & jag ska snart gå ner till medis med en back HOF.

Så idag älskar jag alla!

Särskilt dig Midori. Du är jättesöt.

Puss!

Det positiva ur det här är att se hur starkt detta forum är. Vi joinar forces för att hjälpa Roha. Folk erbjuder sig på fullaste allvar att hjälpa till ekonomiskt & fysiskt.

Ni är som riktiga kompisar.

Let the sun shine in!

//Danny Cortez

Oh Danny du är bara för goo =))

Nej.

DU är för go, Midori.

Vilket kärleksfullt forum vi har...

Danny du är bara för härlig..=)...Det är så här du ska vara =)...Glad och positiv =)...

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

8105-9

974 271 074-3

Långt nummer. Två rader? 😉

Jag gissar att 8105 är clearingnummer och 9974... osv. är kontot? Eller är jag ute och cyklar?

Link to comment
Dela på andra sajter

8105-9

974 271 074-3

Långt nummer. Två rader? 😱

Jag gissar att 8105 är clearingnummer och 9974... osv. är kontot? Eller är jag ute och cyklar?

Jag får inte kontonumret att funka. Testade med 81059742710743.

Vilken bank är det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...