musik (oregistrerad) Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 Hej! Jag har en riktig bra kopia av en Gibson E335. Vad som inte är bra däremot, det är att ljudet från ena pickupen är helt väck. Åtminstone trodde jag det tills alldeles nyligen, då jag satte ena volymratten på 5.5 (av 10). Allt därunder och allt däröver innebar att den miken inte alls hördes! Men ännu märkligare var nog att samtidigt som jag rattade upp den miken till 5.5, så funkade den andra miken också bara på nivån 5-6. Om jag däremot sätter ned förstnämnda mik helt till 0, så kan jag ha mik 2 på vadsomhelst, den funkar normalt i alla lägen. Vad är felet månntro? Vad kostar det att låta en gitarrtekniker fixa detta? Jag köpte grunkan av brorsan för 1600 kr. Men det är märkligt nog min favorit att träna på. 🙂 :musik
egj Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 (redigerat) Låter som typ en trasig volympot för ena micken. Byte går väl på 3-400 hos en gitarrtekniker. Redigerat 25 maj 2005 av egj
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.