Eliasson Postat 20 augusti 2005 Trådstartare Postat 20 augusti 2005 maxmaxmax, plancka och 91:an; Fan va roligt!! Känns så himla skönt att vara färdig med den här. Och att ni andra gillar den känns skitbra!
Henkera Postat 21 augusti 2005 Postat 21 augusti 2005 ...inte mycket de behöver pula på innan den trycks på CD o skeppas ut. Bra jobbat. Vad har du använt för grejer exakt?
Nelerion Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 Har tyvärr missat de tidigare versionerna, men skit i det, det här är Guld! Detta är en hit! Vilken musik, vilken röst.. MumS! 😱
Eliasson Postat 22 augusti 2005 Trådstartare Postat 22 augusti 2005 Henkera och Nelerion : Tackar så mycket. Skitkul att höra!!! Henkera : Grejerna...sitter med ProTools 24 mix+ på en Mac. Gitarren jag använt är en Epiphone SG reissue genom Ampfarm. Elbasen är en CMI. typ noname bas 🙂 även den genom ampfarm. SÅngen är inspelad med Brauner Phantom genom Amek 9098 preamp. Stråkarna kommer från sampletank. Baskaggen och virveltrumman har jag fått från en kompis som spelat in dem själv. Pukorna, hihaten och cymbalkompet kommer från en sampleskiva som heter "popped". Singelhitsen på cymbalerna kommer från funk master samples. Mjukvarupluggarna jag använt är R-comp, R-verb, C1, C4, L1 , Lo-Fi och Ampfarm. Sen har jag kört hela rasket kanal för kanal genom en ART pro vla rörkompressor och tillbaka in. Än en gång, tack för den fina kritiken!! /E
Henkera Postat 22 augusti 2005 Postat 22 augusti 2005 (redigerat) Nice.. tack för utförligheten. Sångaren har flow, kanske kan få låna honom nån gång 😉 Redigerat 22 augusti 2005 av Henkera
L3vity Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 Det första jag tänker på är den fantastiska sångrösten. För tankarna till Coldplay och James Blunt. Den härliga refrängen med den ack nu för tiden så populära "aaaaaahhhh-slingan" sitter finfint. Dock är kontrasten mellan skön slamrig refräng och vers lite för stor. Kanske att man behåller samma komp som under sticket? Om inte annat att man kanske lägger gitarren på ettan under refrängen alternativt till "hackandet" (eller vad man nu ska kalla det). Eller försöka hitta något annat gitarrljud... Basljudet i versen skulle kunna få bort lite av "plektrumspelskänslan" (spelas rent av med plektrum?) Underbar låt som jag med glädje skulle gå och köpa om den kom ut! Fantastisk sång! Ödmjukast L3vity
Myrli Postat 24 augusti 2005 Postat 24 augusti 2005 (redigerat) Ey.. nu, ja nu låter det riktigt riktigt bra i mina lurar? Wow.. Jag gillar sångrösten riktigt skön.. Grym låt, helt sjukt grym låt. Den går och går i min spelare.. 😳 Edit: läste att det inte var Eliasson som sjöng tog därför och editerade min fråga om det var Eliasson som sjöng. 😄 //Anders Redigerat 24 augusti 2005 av Myrli
Eliasson Postat 25 augusti 2005 Trådstartare Postat 25 augusti 2005 shit...jag blir faan alldeles till mig av hurraropen!!! helt OTROLIGT kul att denna låt gillas! det tog sin lilla tid, men det blev ju kalas till slut! L3evity; Angående soundet på verserna så kan ju den "hackande" gitarren kännas lite gammal och oldschool men jag tycker det passar. Det i kombination med det svajiga trumkompet på verserna låter refränges raka komp lyfta lite extra tror jag. Och nu ska det inte petas mer i denna ! 🙂 Myrli; skönt. Blev lite rädd där när du sa att det bara var cymbaler som hördes i reffen 😲 k9 : Tack som fan! kan bara buga mig och vara glad!! /E
Rockypop Postat 4 september 2005 Postat 4 september 2005 (redigerat) Det är proffsigt. Bra röst och...ja bra. Imponerande 😉 Rockypop Redigerat 4 september 2005 av Rockypop
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.