ChrioN Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 /\ || || ...och säger någon Elfa eller trimlog så blir jag riktigt sne.
hegobald Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 (redigerat) Skriv 19" racklådor i Google så får du väl se 🙁 Sen så kan jag rekomendera att gå till skroten också.. Förvånansvärt mycket nyttiga saker man kan köpa billigt där.. det enda dom är intresserad av är guldet och kilopriset.. Köpte 10 000 UF, 16 voltskondingar där.. 2 kassar fulla för 20 spänn.. Hitta retro VU metrar och hur mycket 6 mm Durslaluminium som helst.. För knappt några pengar alls. Redigerat 25 maj 2005 av hegobald
Tokas Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 Vi tog en chansning och köpte denna till vår studio: http://www.thomann.de/thoiw5_thon_studiora...e_prodinfo.html Vi har ingen aning om hur bra den är egentligen, men eftersom den är så billig så blir det friskt vågat, hälten vunnit (och 500 spänn fattigare 🙁 )
ChrioN Postat 25 maj 2005 Trådstartare Postat 25 maj 2005 Vi tog en chansning och köpte denna till vår studio:http://www.thomann.de/thoiw5_thon_studiora...e_prodinfo.html Vi har ingen aning om hur bra den är egentligen, men eftersom den är så billig så blir det friskt vågat, hälten vunnit (och 500 spänn fattigare 🙁 ) Det där är ett rack?
ChrioN Postat 25 maj 2005 Trådstartare Postat 25 maj 2005 Skriv 19" racklådor i Google så får du väl se 🙁 Hittade i princip ingenting :/
nkai Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 Borde inte rackställ/skåp/lådor från någon ÅF inom musik här i sverige duga? T.ex. Jam eller Börsen? För dyrt månne? 🙁
polardark Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 Hm.. så letar du efter racklåda eller rackställ? Det är lite skillnad för det mesta. Oavsett så får man nog räkna på att det går på upp till 500 spänn eller nåt sånt. billigare än så kommer man väl sällan undan.
tryff Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 skall det vara billigt bygg själv.... köp färdig hurts på ikea och anpassa för 19" osv eller berätta för mig vad du vill ha och vad det får kosta så skall jag se om jag kan bygga det
saverman Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 Ja, precis. Bygga själv är nog det billigaste. Inte speciellt svårt heller.
Piccazzo Postat 26 maj 2005 Postat 26 maj 2005 När vi byggde till förra veckan lastade vi all Outboard i en Ikeahylla/hutrs liknande variant. Mycket bättre en racklåda om man inte måste skruva fast grejorna. Så racklådorna åkte till skroten.. Verka som att 19" är ett standarsmått för vi tryckte in lite grejer i en Billy hylla oxå och det funkade presic lika bra. Så ta en titt på IKEA skulle va mitt tips ..
Gogg Postat 26 maj 2005 Postat 26 maj 2005 FlitzPatrick har ett för 2995:- 😳 .... aja... kolla deras hemsida http://www.fitzpatrick.se/
MrPhil (oregistrerad) Postat 26 maj 2005 Postat 26 maj 2005 testa ett gammalt arkivskåp - modellen av trä. Är exakt 19". Sätt vinklar i så är det klart.
Audiorent Postat 26 maj 2005 Postat 26 maj 2005 när det säger racklåda är det månne en tom låda för att bygga in elktronik i du menar??? för då förstår jag att du inte vill ha tips på Elfa för de är dyra. en sån låda kallas också för instrumentlåda och Elfas flexibox går väl på ca 500 pistoler. Har oxo letat efter andra leverntörer men än så länge inte hittat nåt... Sälv är jag lyckligt lottad med elplåtsax, plåtbock och svets så jag har byggt mina själv.....men det är kanske inte alla som har de hemma...... konstigt nog 😳
ChrioN Postat 26 maj 2005 Trådstartare Postat 26 maj 2005 Nej nej nej nej. Racklåda, inte rackskåp! Audiorent är den enda som fattat det rätt 😏
Gogg Postat 26 maj 2005 Postat 26 maj 2005 Nej nej nej nej. Racklåda, inte rackskåp! Audiorent är den enda som fattat det rätt 😏 ahaa! 😏
Esset Postat 27 maj 2005 Postat 27 maj 2005 Nej nej nej nej. Racklåda, inte rackskåp! Audiorent är den enda som fattat det rätt jag säger igen att du ska kolla min länk i förra inlägget. men eftersom folk är lata och inte orkar göra ett klick så länkar vi direkt fram till rätt del av siten den här gången: Massa olika racklådor
ChrioN Postat 27 maj 2005 Trådstartare Postat 27 maj 2005 Nej nej nej nej. Racklåda, inte rackskåp! Audiorent är den enda som fattat det rätt 🙂 jag säger igen att du ska kolla min länk i förra inlägget. men eftersom folk är lata och inte orkar göra ett klick så länkar vi direkt fram till rätt del av siten den här gången: Massa olika racklådor Jodå, jag hittade. men de skickar inte utanför tyskland, därav det svala intresset 🙂
ChrioN Postat 27 maj 2005 Trådstartare Postat 27 maj 2005 ...och säger någon Elfa eller trimlog så blir jag riktigt sne. Nu blir jag riktigt sne.
Esset Postat 27 maj 2005 Postat 27 maj 2005 Nej nej nej nej. Racklåda, inte rackskåp! Audiorent är den enda som fattat det rätt 😛 jag säger igen att du ska kolla min länk i förra inlägget. men eftersom folk är lata och inte orkar göra ett klick så länkar vi direkt fram till rätt del av siten den här gången: Massa olika racklådor Jodå, jag hittade. men de skickar inte utanför tyskland, därav det svala intresset 😉 de skickar visst utanför tyskland väntar nämligen på leverans därifrån själv
ChrioN Postat 27 maj 2005 Trådstartare Postat 27 maj 2005 Nej nej nej nej. Racklåda, inte rackskåp! Audiorent är den enda som fattat det rätt 😛 jag säger igen att du ska kolla min länk i förra inlägget. men eftersom folk är lata och inte orkar göra ett klick så länkar vi direkt fram till rätt del av siten den här gången: Massa olika racklådor Jodå, jag hittade. men de skickar inte utanför tyskland, därav det svala intresset 😉 de skickar visst utanför tyskland väntar nämligen på leverans därifrån själv och hur dyr blev frakten, samt vilka/hur många beställde du?
Esset Postat 28 maj 2005 Postat 28 maj 2005 beställde 13st av deras modellnummer ST002 (industriracket 2HE) och tillhörande 4mm frontpanel samt 13st ringkärnetrafos. Frakten blev 1200kr med UPS Express. (Blev 3st 14kg's paket därav den dyra frakten)
ChrioN Postat 28 maj 2005 Trådstartare Postat 28 maj 2005 (redigerat) ok. det var inte alls farligt. det är ju bara 400kr/paket på 14kg Redigerat 28 maj 2005 av ChrioN
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.