Jump to content
Annons

Emkins - Projekt Neu


micotto (oregistrerad)

Betyg  

9 röster

  1. 1. Betyg

    • 1 (Värdelöst!)
      1
    • 2 (Inte riktigt va...)
      0
    • 3 (Godkänt!)
      0
    • 4 (Mycket bra!)
      5
    • 5 (Enastående!)
      2


Recommended Posts

micotto (oregistrerad)
Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Projekt Neu

ARTIST: Emkins

GENRE: Jaa, säg det...elekronisk softbeat

LÅTLÄNGD: 3:09

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.33 MB

STATUS: färdig låt

LÄNK: Projekt Neu

Egentligen min allra första skapelse i detta format! Och fortfarande efter allt annat som kommit i min väg, gillar jag denna skarpt!

Skriv vad du tycker, sätt betyg, och surfa gärna in på www.emkinsmusic.se!

emkinsmusic_banner.jpg

Redigerat av micotto
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo.. det här gillar jag.. Gillar dom långa arpegiona (eller hur det nu stavas).. Och hur du nyper/släpar attacken med ADSR genom VCF i början av låten.. Låter fräsch.. Drivet i basen låter lite sydamerikanskt.. Helt ok. Mm.. Lyssnar samtidigt som jag skriver.. Det halvplockiga stråkplucket.. mm.. en slags retrofealing infinner sig. Hmm.. ett mellanting på Klas Wonderlich och Best of 80 movie synths ungefär (kan inte låta bli att göra sånna gräsliga liknelser.. Hoppas du förstår mig ändå 🙁 )

Soft och skönt som det ska vara... Utan att mena ont så är det perfekt hissmusik ju.. Sånt man kan ha i telefonväxeln när man är på "hold" lixom.

Fick näst högsta betyg av mig 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

micotto (oregistrerad)

Precis! Och tack för de orden! Hissmusik-temat är något av ett favoritområde, som jag gärna vandrar i! Det är i detta stuk som jag skapat albumet "Different ways" som du(ni) hittar på www.emkinsmusic.se 🙁

emkinsmusic_banner.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

För fan. Detta är riktigt bra. Låter mycket snyggt. Lite James Bondtema när han är ute och dyker typ. (förlåt det var nog den sämsta liknelse jag klämt ur mig)

Fast svängigare.

Mycket vackra ljud. Möjligen lite diskantigt, men mina lurar luras ibland. 🙂

edit: slutet suger förståss. Måste gå att fixa till på ett annat sätt?

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Snygg produktion!!!

Inte hissmusik, men ambient-pop skulle jag kalla det... 🙂

Enda kritiken jag kan komma på: en multibandskompressor kan hjälpa till att göra låten "tjockare" och få bort "über-tydligheten" i diskanten som Egget känner av.

Redigerat av vectro
Link to comment
Dela på andra sajter

smile (oregistrerad)

Riktigt härlig låt... Håller till viss del med om diskanten, men jag föredrar absolut det framför instängt ljud...

Surfade förresten in på din hemsida också, och det va riktigt schysta låtar... Välgjorda och bra sound!! 😄

Ser fram emot fler i samma stil!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du spelar fint, men någonting i arret / komposition / mix skriker datamusik. Svänger inte.

Testa att kvantisera generöst och spela mindre tajt, dista dina vst-instrument lite och stäm ur syntarna.

My two cents.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skön låt, men, som tidigare nämnts i denna tråd, känns den väldigt "diskantig". Särskilt hi-hat som jag tycker du måste "muffa till" lite. Håller också med Dumb Dan om att kvantisera lite mjukare och att laborera lite med snedstämning (inte för mycket dock).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...