Tormentor Postat 24 maj 2005 Dela Postat 24 maj 2005 Är det någon som kan rek. en bra sida om hur man triggar trummor? Inte själva metoden utan mer tips och tricks i mix osv... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 24 maj 2005 Dela Postat 24 maj 2005 Om du går till www.drumagog.com så har de ett forum där du förhoppningsvis kan hitta lite tips. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PunkMackan (oregistrerad) Postat 24 maj 2005 Dela Postat 24 maj 2005 Har hittat lite mer eller mindre festliga länkar: (även om du inte hjälps kanske nån annan får nytta av det.) http://www.afriend.nu/trummor/triggning.html- nåt spännande bygge http://users.bmail.com.au/dpetrilli/triggers.pdf- en teknisk information för nybörjare. http://www.boysen.se/logic/index.php-kreativ trummixning Hoppas att nåt hjälpte lite. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tormentor Postat 25 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 25 maj 2005 Kanske inte riktigt vad jag va ute efter men intressant läsning vad det iaf, man lärs sej alltid något nytt. Tack! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wintermute Postat 25 maj 2005 Dela Postat 25 maj 2005 Jag är också lite nyfiken på tips hur jag ska ställa iordning trummorna för att triggern ska svara så rätt som möjligt. Just köpt en DM5 och ska köra den på kagge, men jag vet inte riktigt hur jag får bäst repons. Hårt eller slappt spännt kaggskinn? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christoffer Bergfors Postat 22 juli 2005 Dela Postat 22 juli 2005 Du skulle köpt drumagog (om du spelar in)... fy fan! Världens bästa trumplug. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ronnie_Rocker (oregistrerad) Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 APtrigga kickar ass av Drumagog. men det är bara min mening 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
funky monk Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 Jag tänkte köpa ett triggpaket. Någon som har erfarenhet av Rolands triggers? En annan fråga: När man "chokear" en digital cymbal, skickas det då en chokead midi signal till sequencern eller måste jag fixa detta i efterhand. Tänker att modulen först uppfattar ljudet som ett vanlig cymbalslag och skickar iväg signalen. När man då chokar cymbalen nån sekund efter... ja ni förstår. nån som kan förklara? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 APtrigga kickar ass av Drumagog. men det är bara min mening 🙂 Har du lust att berätta varför och vad som är så mycket bättre? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 4 januari 2007 Dela Postat 4 januari 2007 Jag tänkte köpa ett triggpaket. Någon som har erfarenhet av Rolands triggers? Nej, inte personligen, men Rolands triggers anses ju vara bättre än de vanligaste; DDrum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 januari 2007 Dela Postat 9 januari 2007 Jag tänkte köpa ett triggpaket. Någon som har erfarenhet av Rolands triggers? En annan fråga: När man "chokear" en digital cymbal, skickas det då en chokead midi signal till sequencern eller måste jag fixa detta i efterhand. Tänker att modulen först uppfattar ljudet som ett vanlig cymbalslag och skickar iväg signalen. När man då chokar cymbalen nån sekund efter... ja ni förstår. nån som kan förklara? det var billigt som fan.. 😮 annars kan du ju billigt o bra få tag på clavias ddrum dyrare serier utan prbolem för ett par tusen beggat.. och det är jävlar idé kvalité jag tycker att rolands billigare triggers är riktigt kass, och om man ska ha bra grejjer från roland måstre man nästan upp över 40k kr... men då är det helt galet vilka funktioner som finns.. 😆 men satsa(om du har studio o inte lägenhet) på att trigga trummorna o micka cymbaler!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
funky monk Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 men satsa(om du har studio o inte lägenhet) på att trigga trummorna o micka cymbaler!!!!! Hmmm väldigt intressant idé. Har hemmastudio i lägenhet ett par år framöver men efter det så. tack för tipset Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Polpotkin Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 Jag har rolands triggmickar, dom fungerar finfint. Men jag kör utan modul Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 men satsa(om du har studio o inte lägenhet) på att trigga trummorna o micka cymbaler!!!!! Hmmm väldigt intressant idé. Har hemmastudio i lägenhet ett par år framöver men efter det så. tack för tipset haha fifint.. ös på med chinan bara.. 😄 😉 defleppard körde mkt med det om jag inte minns fel.. likaså phil himself collins!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 10 januari 2007 Dela Postat 10 januari 2007 APtrigga kickar ass av Drumagog. men det är bara min mening 😱 I förhållande till pris, definitivt. Men APTrigga har väl fortfarande inte midi ut? Det är avgörande i min bok. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.