Jump to content
Annons

Att "trigga" trummor

Tormentor

Recommended Posts

Är det någon som kan rek. en bra sida om hur man triggar trummor?

Inte själva metoden utan mer tips och tricks i mix osv...

Dela på andra sajter

Annons
PunkMackan (oregistrerad)

Har hittat lite mer eller mindre festliga länkar:

(även om du inte hjälps kanske nån annan får nytta av det.)

http://www.afriend.nu/trummor/triggning.html- nåt spännande bygge

http://users.bmail.com.au/dpetrilli/triggers.pdf- en teknisk information för nybörjare.

http://www.boysen.se/logic/index.php-kreativ trummixning

Hoppas att nåt hjälpte lite.

Dela på andra sajter

Kanske inte riktigt vad jag va ute efter men intressant läsning vad det iaf, man lärs sej alltid något nytt.

Tack!

Dela på andra sajter

Jag är också lite nyfiken på tips hur jag ska ställa iordning trummorna för att triggern ska svara så rätt som möjligt.

Just köpt en DM5 och ska köra den på kagge, men jag vet inte riktigt hur jag får bäst repons. Hårt eller slappt spännt kaggskinn?

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
  • 1 år senare...

Jag tänkte köpa ett triggpaket. Någon som har erfarenhet av Rolands triggers?

En annan fråga: När man "chokear" en digital cymbal, skickas det då en chokead midi signal till sequencern eller måste jag fixa detta i efterhand. Tänker att modulen först uppfattar ljudet som ett vanlig cymbalslag och skickar iväg signalen. När man då chokar cymbalen nån sekund efter... ja ni förstår. nån som kan förklara?

Dela på andra sajter

Jag tänkte köpa ett triggpaket. Någon som har erfarenhet av Rolands triggers?

En annan fråga: När man "chokear" en digital cymbal, skickas det då en chokead midi signal till sequencern eller måste jag fixa detta i efterhand. Tänker att modulen först uppfattar ljudet som ett vanlig cymbalslag och skickar iväg signalen. När man då chokar cymbalen nån sekund efter... ja ni förstår. nån som kan förklara?

det var billigt som fan.. 😮

annars kan du ju billigt o bra få tag på clavias ddrum dyrare serier utan prbolem för ett par tusen beggat.. och det är jävlar idé kvalité jag tycker att rolands billigare triggers är riktigt kass, och om man ska ha bra grejjer från roland måstre man nästan upp över 40k kr... men då är det helt galet vilka funktioner som finns.. 😆

men satsa(om du har studio o inte lägenhet) på att trigga trummorna o micka cymbaler!!!!!

Dela på andra sajter

men satsa(om du har studio o inte lägenhet) på att trigga trummorna o micka cymbaler!!!!!

Hmmm väldigt intressant idé. Har hemmastudio i lägenhet ett par år framöver men efter det så. tack för tipset

haha fifint.. ös på med chinan bara.. 😄

😉

defleppard körde mkt med det om jag inte minns fel.. likaså phil himself collins!!!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.