micotto (oregistrerad) Postat 24 maj 2005 Dela Postat 24 maj 2005 (redigerat) Låtnamn: In a beat Artist: Emkins Genre: Soft house / electronic Låtlängd: 5:26 Inspelningsår: 2005 Format: mp3 Storlek: 7,5 MB Status: färdig låt Länk: Your browser does not support the HTML5 audio tag Länken fixad! Nu bör det väl fungera... Passa dessutom på att kolla in sidan www.emkinsmusic.se å se om det är nåt för er! Sprid vidare till vänner och bekanta och skriv gärna en kommentar! Redigerat 25 maj 2005 av micotto Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 24 maj 2005 Dela Postat 24 maj 2005 Du har mellanslag i låtnamnet, det är det som krånglar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kyaal Postat 25 maj 2005 Dela Postat 25 maj 2005 Snygg och klar ljudbild! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
schopin Postat 25 maj 2005 Dela Postat 25 maj 2005 Skönt! Leaden sätter sig direkt! 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 25 maj 2005 Dela Postat 25 maj 2005 Coolness. Är inte riktigt överens med trummorna dock, men i övrigt är bra! 😕 Svårt att komma med någon ordentlig kritik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
micotto (oregistrerad) Postat 25 maj 2005 Dela Postat 25 maj 2005 Ja, det är ju ingen ren house kanske, utan mer tillbakalutad "jag vet inte vad.." 😕 Beatet (halva) är taget från Stylus... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jocke Postat 25 maj 2005 Dela Postat 25 maj 2005 Låter fint som snus! Bra mix! Tror jag iaf... 😕 Kan man ana Trilogy och Atmosphere också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
micotto (oregistrerad) Postat 25 maj 2005 Dela Postat 25 maj 2005 Fint som snus var det! Ett uttryck värt att minnas... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jkn Postat 25 maj 2005 Dela Postat 25 maj 2005 Soft. ...gillar det, torde ackomponjera en kväll med kall bira i skön soffa ganska bra. Dock hängde jag upp mig på ett par saker produktionsmässigt. 1. Baskaggen känns alldeles för platt, borde sticka fram mer - nu känns den ganska bortkomprimerad i ljudbilden. Jag satt å väntade på att ytterligare en, lite djupare kagge, skulle dyka upp. Behöver inte bli dunka-dunka av det hela, snarare bör den få lite eget andrum. 2. Jag tycker att du borde fylla på låten med lite fler stämningselement, smyg-effekter och små filtersvep förslagsvis. Risken finns annars att man som lyssnare inte lyssnar särskilt aktivt. Testa att automatisera panoreringen. Men som sagt, forstätt i samma stil - tycker jag. 😐 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
micotto (oregistrerad) Postat 25 maj 2005 Dela Postat 25 maj 2005 Härliga tips! Har varit inne själva på att automatisera lite, och kanske blir det av när man får höra det från någon annan! Uppskattas! 😐 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eliasson Postat 25 maj 2005 Dela Postat 25 maj 2005 Jävligt skönt! Räddade min eftermiddag! Synpunkten om kicken kan jag dock hålla med om, Feta till den så är vi hemma 😱 /E Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
micotto (oregistrerad) Postat 25 maj 2005 Dela Postat 25 maj 2005 (redigerat) Härligt att det kan glädja någon! 😱 Redigerat 25 maj 2005 av micotto Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 25 maj 2005 Dela Postat 25 maj 2005 (redigerat) tycker också att denna är lite diskantig i beatet. här saknar man ju en snygg tjejröst som softsjunger var är Sade när man bäst behöver henne? Och bastrumman... har ju alla andra redan kommenterat. 🙂 Redigerat 25 maj 2005 av Egghuvud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
smile (oregistrerad) Postat 25 maj 2005 Dela Postat 25 maj 2005 Lyssnade precis på din andra låt som jag gillade skarp, men tycker ändå att den här är lite bättre! Riktigt skön!! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 25 maj 2005 Dela Postat 25 maj 2005 Fina ackord, leaden blir tjatig och beatet är rätt segt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredSchmetterling Postat 29 maj 2005 Dela Postat 29 maj 2005 Skön låt, om än något "plastig" kanske. Beatet är nog största problemet men kan tyvärr inte ge ett bra görslag på vad det är som måste göras. Hur som helst är trummorna också i denna låt lite för "diskantiga" och behöver "muffas till", för att man inte ska bli för trött i öronen. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 29 maj 2005 Dela Postat 29 maj 2005 Det låter jättebra, man hör att du är musikalisk men, lite hissmusikvarning på detta tyvärr. Lyssna in dig på lite olika housestilar så kommer du garanterat att hamna rätt senare... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
micotto (oregistrerad) Postat 29 maj 2005 Dela Postat 29 maj 2005 Det är väl precis dit jag ville komma...har läst att baskaggen är lite tunn o s v, och jag håller självklart med om detta, om det hade varit meningen att göra en riktig houselåt. Men det senaste har det varit lite skönsvängande hissmusik som gällt, så... 🙂 softa på! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
micotto (oregistrerad) Postat 27 september 2005 Dela Postat 27 september 2005 Drar upp låten igen ifall det finns fler som vill tycka! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valdez Postat 27 september 2005 Dela Postat 27 september 2005 Jepp jag gillar det här..och har ju hört den förut! men tydligen inte skrivit då... 😛 Soft och gött att lyssna på... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.