Jump to content
Annons

Emkins - In a beat


micotto (oregistrerad)

Betyg  

14 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      2
    • 3
      3
    • 4
      4
    • 5
      3


Recommended Posts

micotto (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Låtnamn: In a beat

Artist: Emkins

Genre: Soft house / electronic

Låtlängd: 5:26

Inspelningsår: 2005

Format: mp3

Storlek: 7,5 MB

Status: färdig låt

Länk: In a beat

Länken fixad! Nu bör det väl fungera...

Passa dessutom på att kolla in sidan www.emkinsmusic.se å se om det är nåt för er! Sprid vidare till vänner och bekanta och skriv gärna en kommentar!

emkinsmusic_banner.jpg

Redigerat av micotto
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)

Coolness. Är inte riktigt överens med trummorna dock, men i övrigt är bra! 😕 Svårt att komma med någon ordentlig kritik.

Link to comment
Dela på andra sajter

micotto (oregistrerad)

Ja, det är ju ingen ren house kanske, utan mer tillbakalutad "jag vet inte vad.." 😕

Beatet (halva) är taget från Stylus...

Link to comment
Dela på andra sajter

Soft.

...gillar det, torde ackomponjera en kväll med kall bira i skön soffa ganska bra. Dock hängde jag upp mig på ett par saker produktionsmässigt.

1. Baskaggen känns alldeles för platt, borde sticka fram mer - nu känns den ganska bortkomprimerad i ljudbilden. Jag satt å väntade på att ytterligare en, lite djupare kagge, skulle dyka upp. Behöver inte bli dunka-dunka av det hela, snarare bör den få lite eget andrum.

2. Jag tycker att du borde fylla på låten med lite fler stämningselement, smyg-effekter och små filtersvep förslagsvis. Risken finns annars att man som lyssnare inte lyssnar särskilt aktivt. Testa att automatisera panoreringen.

Men som sagt, forstätt i samma stil - tycker jag. 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

micotto (oregistrerad)

Härliga tips! Har varit inne själva på att automatisera lite, och kanske blir det av när man får höra det från någon annan! Uppskattas! 😐

emkinsmusic_banner.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt skönt! Räddade min eftermiddag!

Synpunkten om kicken kan jag dock hålla med om, Feta till den så är vi hemma 😱

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

micotto (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Härligt att det kan glädja någon! 😱

Redigerat av micotto
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

tycker också att denna är lite diskantig i beatet. här saknar man ju en snygg tjejröst som softsjunger var är Sade när man bäst behöver henne? Och bastrumman... har ju alla andra redan kommenterat.

🙂

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

smile (oregistrerad)

Lyssnade precis på din andra låt som jag gillade skarp, men tycker ändå att den här är lite bättre! Riktigt skön!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt, om än något "plastig" kanske. Beatet är nog största problemet men kan tyvärr inte ge ett bra görslag på vad det är som måste göras. Hur som helst är trummorna också i denna låt lite för "diskantiga" och behöver "muffas till", för att man inte ska bli för trött i öronen. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter jättebra, man hör att du är musikalisk men, lite hissmusikvarning på detta tyvärr. Lyssna in dig på lite olika housestilar så kommer du garanterat att hamna rätt senare...

Link to comment
Dela på andra sajter

micotto (oregistrerad)

Det är väl precis dit jag ville komma...har läst att baskaggen är lite tunn o s v, och jag håller självklart med om detta, om det hade varit meningen att göra en riktig houselåt. Men det senaste har det varit lite skönsvängande hissmusik som gällt, så... 🙂 softa på!

emkinsmusic_banner.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...