Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har ett väldigt konstigt problem. Ibland, ganska många uppstartstilfällen så försvinner utljudet ur cubase. Det står att det kommer ljud (mätarna i outputs rör sig) men det låter inget i mina högtalare. Ofta räcker det med att stänga cubase och starta om datorn och vips så funkar allt suveränt. Har dock varit med om en gång för en vecka sedan att det inte hjälpte med omstart. provade flera gånger men inget funkade. Sedan en dag senare så funkade allt igen.

Jag kör Cubase SE på en P4 2.4, 512 mg ramminne och ett QDI moderkort. Ljudkortet är ett Motu 896HD (firewire). Funkade fint när jag körde på en mac för ett tag sen (en dag ska jag skaffa en 🙂 ) så jag antar att det är något vajsing med PC:n.

Lite jobbigt fel, hoppas någon har koll!

/Oskar

Annons
Postat
Hej!

Jag har ett väldigt konstigt problem. Ibland, ganska många uppstartstilfällen så försvinner utljudet ur cubase. Det står att det kommer ljud (mätarna i outputs rör sig) men det låter inget i mina högtalare. Ofta räcker det med att stänga cubase och starta om datorn och vips så funkar allt suveränt. Har dock varit med om en gång för en vecka sedan att det inte hjälpte med omstart. provade flera gånger men inget funkade. Sedan en dag senare så funkade allt igen.

Jag kör Cubase SE på en P4 2.4, 512 mg ramminne och ett QDI moderkort. Ljudkortet är ett Motu 896HD (firewire). Funkade fint när jag körde på en mac för ett tag sen (en dag ska jag skaffa en 😄 ) så jag antar att det är något vajsing med PC:n.

Lite jobbigt fel, hoppas någon har koll!

/Oskar

Samma fel hade MusikerMagasinet när de testade den hårdvaran.. då uppdaterade de till en nyare ASIO-drivrutin.

Postat

Oj..läste inte att det var den Firewirebaserade varianten av MOTU ... hmmm... inte för att kasta grus i simbassängen...men....är det inte vissa Firewirechip som funkar mindre bra ihop med ovanstående ljudkortstillverkare?...eller är jag ute på långsegling 😆

Kolla om du kan uppdatera drivrutinen för firewirechipet i PC'n också...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.