Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tycker det är trist att Stefan på Estrad nu ska sluta, och inte nog med det, dom ska lägga ner hela "hans" avdelning i affären.....och slopa High End utrustning helt i princip(enligt vad dom själva sagt)......det tycker jag är supertrist!!

Tydligen skall dom satsa mer på hemmastudio....vad jag inte förstår är varför man inte kan kombinera detta.....varför måste man välja bort en av dom, för att få den andra....???

Å andra sidan kanske kompetensen försvann med Stefan, och även många kunder(!?) och då kanske det inte är så stor vits att ha kvar avdelningen?

Det possitiva i det hela är att han tydligen skall flytta till Deluxe Musik på kungsholmen istället, och att Deluxe skall satsa mera på just den delen....

Jag kommer nog besöka Deluxe bra mkt mer än jag gjort tidigare i alla fall....fast det blir ju mkt längre att åka., när man bor så nära Estrad liksom.... :rolleyes:

Annons
Postat
😄 Hur långt kan det vara, 2 kilometer?

...det är principen.....det blir längre.....det är en negativ utveckling..... 😄😛

Postat
😄 Hur långt kan det vara, 2 kilometer?

...det är principen.....det blir längre.....det är en negativ utveckling..... 😄😄

*suck*

Typiskt folk som bor i storstäder. 😄

😛

Postat

Trist..Stefan är en trevlig snubbe..men han lever ju åtminstone...

problemet de kanske dras med är var brytgränsen för vilket klientel man väljer att jobba emot... antingen helt mot professionella kunder och då kanske måste öka utbudet och motsvarande servicegrad..detta kanske medför att något annat får stryka på foten om utrymme..

Mr Keys: det är ju tur att gröna linjen går nästan ända fram till dörren på DLX dá 😄

Postat (redigerat)

Synd det där..

Stefan är ju anledningen att man överhuvudtaget går till Estrad.

Men för mig/oss är det desto bättre att han börjar på DLX , Närmare för oss och så har vi bättre rabatter där.

Stefan blir ett bra tillskott till DLX.

Tydlig inriktning på båda butikerna.

Estrad = Hemmapulare och Semi proffs.

DLX = Semi till Fullblods proffs.

Estrads skiftning har nog mycket med Luthman och 4sound att göra.

Redigerat av Piccazzo
Elvlis (oregistrerad)
Postat

Hej!

Det kanske blir bättre på båda ställena? Även för hobbyister som efter behov kan växla butikerna emellan - att nicha är alltid bra!

(För mig som äger båda butikerna spelar allt detta ingen somhelst roll men är ju tråkigt ifall det för vissa blev en längre resväg 🙂!)

Postat

Samma här ungefär...

Om man nu inte räknar med de så kallade "musikaffärerna" som finns här och i "grannbyn" som på sin höjd har lite casiokeyboards och en bunt gitarrer... 🙂

Postat

Hörde även rykten om att DLX ska flytta in i nya Lokaler tvärs över gatan.

Från dagen 300 kvm till 1200 kvm eller så ..

Snart kan man ju spendera hela dagen där inne , Ta en kaffe med Stefan från Estrad , Plinka lite på gitarrer , Dregla över mysiga Vintage grejer osv ...

Dom skulle även börja köra Workshops i Logic , Cubase , Pro Tools osv ...

Postat

Har hört att Peter skall sluta oxå?

ProTools maestro är han ju. undrar vart han hamnar. Soundware kanske?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.