Andrew (oregistrerad) Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 Nu har mitt band Ampgeezer(genre - stoner metal eller nåt) satt igång med att lira in ännu en härlig replokalsdemo... Problemet är bara att det blir så uselt när jag själv mixar(jodå jag kommer nog att ge mig på det den här gången med). Men det vore skoj om nån annan skulle vilja ta på sig mixandet... Det handlar om trummor(kagge behöver triggas haha), 2 git(komp + diverse pålägg), sång och bas. 6 trumspår är lagda och gitarrerna är under inspelning. Förhoppningsvis är allt inspelat under nästa vecka. Självklart får man pröjs(inom rimliga gränser förstås...asg) för jobbet... Om nån är intresserad så hör av er... Antar att filerna kan skickas på dvdr eller föras över per dc++...
Linus Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 ...med att lira in ännu en härlig replokalsdemo... Har du nåt tidigare ljudexempel att ge, så vi vet vilka förutsättningar vi får i sound och ljudkvalitet på själva omixade materialet? 😆
Andrew (oregistrerad) Postat 23 maj 2005 Postat 23 maj 2005 (redigerat) Hehe läste visst nåt helt annat.... Det var ju inte gamla demos det frågades om utan omixat material. 😛 Sorry... 😆 Jovisst kan man få lite klipp att lyssna på. Vi ska bara spela in det först. Än så länge är det bara trummorna som är inspelade. Gitarr, bas och sång hinns nog med under veckan tror jag. replokalsdemo - tja vi har helt enkelt lirat använt repan som studiolokal när vi lirat in på portan. Redigerat 23 maj 2005 av Andrew
Andrew (oregistrerad) Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 Digitalt... 16 bitat eller vad man nu säger.
Eliasson Postat 24 maj 2005 Postat 24 maj 2005 Digitalt... 16 bitat eller vad man nu säger. oki, lägg upp nån slaskmix så man fattar vad det handlar om sen när ni spelat in allt.
onid Postat 25 maj 2005 Postat 25 maj 2005 Tjon! Jag kan tänka mig att mixa eran demo (samt mastra) för 500kr. Jobbar i studio och har mixat en hel del band. (kan trigga om trummorna om det krävs). maila mig för mer info dinomedanhodzic@hotmail.com
monstret Postat 7 juli 2005 Postat 7 juli 2005 Jag mixar jättegärna er i min hemstudio! Har ändå inget för mig i sommar. Kan väl skicka över MSN eller DC. Ge mig 300 spänn eller nåt så är det lugnt.
Escalier Postat 7 juli 2005 Postat 7 juli 2005 jag kan tänka mig att mixa eran demo, bara skicka över så blir det bra.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.