Jump to content
Annons

Låter det lovande?  

9 röster

1. 1. Låter det lovande?

• Nä.
      0
    • Nja. Men då får ni jobba hårt.
      2
    • Jodå
      2
    • Ja, låter riktigt shysst.
      3
    • Ja, låter extremt lovande.
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN: Mysterious ways

* ARTIST/GRUPP: Oldtown & Shortvalley

* GENRE: Elektroniskt/hip hop

* LÅTLÄNGD: 3:25

* KOMPOSITÖR: Kristoffer Zaar, Johan Rohdin

* PRODUCENT: Kristoffer Zaar, Johan Rohdin

* EV MEDVERKANDE: Klaeboe - Rap/vocals, Sandra - Rap/Vocals, Tobias Sterner - skivspelare/scratch

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3 @ 192kbps

* STORLEK: 4,7 mb

* STATUS: skiss

* LÅTLÄNK:

Den här låten gjordes bit för bit under ett fylleslag i lördags.

började med ett beat och några jazziga ackord, sen på med sång, sen söp vi en stund, sen på med basgång, och så vidare.. så det låter sådär.

Men skit i det och fundera på själva idén och hur den känns.

Själva arrangemanget spelade jag in strax innan vi drog ut på krogen.

Blev ett kort demo iaf.

Vad tror ni?

Redigerat av olke
Annons
Postat

Sjysst!

bra vokala inslag men det är nåt som stör, groovet antagligen som är spretigt så in i helvete. Det blir bättre efter ett tag då de manliga rösterna kommer in. Ta ner trummarret lite i början så de går mer som de som kommer sen kanske.

Annars var det fan skönt! Tänkte lite på Theivery corporation och air vs tricky ( hennes rap)

ser fram emot mer!

/E

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

phet skit dawg! Gillar det här, deras vocals låter bra, bra röster och kan flyta. Kanske lite för spacat enligt min mening, men overall var det grymt!

Postat

Ja.

Som jag nämde gjorde vi alltså låten under en pågående fest.. Alla var packade, och vi mixade allting rakt ut i stereon.. Vi fick hålla ett stort täcke för dörren in till garderoben med mikrofonen så att inte allt för mycket av festen skulle höras på vocal-tracken..

Så ta det för vad det är.. Ett stresshafsigt fylle-jobb.

Självklart skall det snyggas till ordentligt, men ville ha lite feedback sådär i första skedet på själva låten som sådan.

Har dock märkt att det inte spelar så stor rolll vad man skriver i första inlägget, för folk läser inte det ändå 😱

Tack som fan för lyssningen iaf! uppskattas.

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat
Ja.

Som jag nämde gjorde vi alltså låten under en pågående fest.. Alla var packade, och vi mixade allting rakt ut i stereon.. Vi fick hålla ett stort täcke för dörren in till garderoben med mikrofonen så att inte allt för mycket av festen skulle höras på vocal-tracken..

Så ta det för vad det är.. Ett stresshafsigt fylle-jobb.

Självklart skall det snyggas till ordentligt, men ville ha lite feedback sådär i första skedet på själva låten som sådan.

Har dock märkt att det inte spelar så stor rolll vad man skriver i första inlägget, för folk läser inte det ändå 😱

Tack som fan för lyssningen iaf! uppskattas.

Hehe. den gjordes "bitvis under ett fylleslag", I get it. 🙂 Den har potential iaf, så snygga upp den lite du 😉

Postat
phet skit dawg! Gillar det här, deras vocals låter bra, bra röster och kan flyta. Kanske lite för spacat enligt min mening, men overall var det grymt!

Trevligt, trevligt!

Det är lite för spejsigt, för mycket delay på och sådär.

Ska sätta ihop en mycket tightare mix tänkte jag, men det ska fortfarande vara skitigt och flummigt.

Postat
Hehe. den gjordes "bitvis under ett fylleslag", I get it. 😱 Den har potential iaf, så snygga upp den lite du 🙂

Jepp.

Lite dåligt forumlerat där.

Menade att den gjordes "bit för bit" under ett fylleslag 😉

började med ett beat och några jazziga ackord, sen på med lite av tjejen, sen söp vi en stund, sen på med basgång, och så vidare..

Gjorde ett arrangemang precis innan vi drog ut på krogen, och lade på effekter och sånt "live" under inspelning typ.. därför det blev lite som det blev 😛

ska formulera om längst upp tror jag 🙂

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Rätt coolt.

Tjejen har et riktigt grymt flow, hörs igenom effekterna...

Är hon otight omedvetet, eller är det en del av hennes style? Vore kul att höra henne torr.

Hela mixen behöver som sagt en omgång, men annars får ni gott betyg från mig.

Låter lite som mina gamla polare Bus75 under sina mest experimentella & nerrökta stunder...

Bra jobbat, men låten & stylen är värd mer kärlek.

Hopefully you're better with age like fine wine.

Keep it up!

Postat
Rätt coolt.

Tjejen har et riktigt grymt flow, hörs igenom effekterna...

Är hon otight omedvetet, eller är det en del av hennes style? Vore kul att höra henne torr.

Hela mixen behöver som sagt en omgång, men annars får ni gott betyg från mig.

Låter lite som mina gamla polare Bus75 under sina mest experimentella & nerrökta stunder...

Bra jobbat, men låten & stylen är värd mer kärlek.

Hopefully you're better with age like fine wine.

Keep it up!

Hon är lite otight. Och så sen var hon ju, som alla andra, full när vi spelade in det hela.. Och texten skrev Klaeboe klart fem minuter innan hon gick in och sjöng, så hon rappade innantill från pappret..

Hon sjöng oxå, en melodi, men det satt inte alls nåt vidare, så därav idén med vocoder.

Men ja. Lite otight så, men hon har en väldigt skön röst, och när det väl sitter sitter det grymt fint.

Kommer vårda låten och fixa till den. Kommer antagligen förlänga en smula och byta ut en del trumljud, osv.. Men inte jobba sönder heller.

Tack för lyssningen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.