MårtenSj Postat 22 maj 2005 Dela Postat 22 maj 2005 Jag är en nybörjare som spelat in lite egna saker, mestadels alla typer av gitarr+förstärkare, bas och diverse andra småinstrument. Detta har jag gjort genom en SM57a och rakt in i ljudkortet (SB Live). Jag har tillgång till en liten mixer med fantommatning (Behringer Eurorack UB1002) och bl.a. en TSM 87a. Borde jag inte kunna spela in sång och mjukgitarr ganska bra genom att köra micken i mixern o sen mixer till datorn (line in)? Eller egentligen: Hur viktigt är det med ett bra ljudkort när man har en mixer? Har kollat runt lite och funderar på att köpa M-Audio Delta Audiophile 192 eller liknande lite billigare kort. Har som sagt kollat runt och det verkar vara dyrt med fantommatning på ljudkortet så det är väl bäst att ha en mixer eller preamp om man ska ha den typen av mikrofoner? Ledsen att det blev så många frågor men jag är ny när det gäller detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 22 maj 2005 Dela Postat 22 maj 2005 Visst kan du spelain sång+gitarr via mixern. Med ett Audiophile klarar du dig. Oavsett om du har en bra eller dålig mixer så skall du ha ett bra ljudkort. Dåligt ljudkort = Dålig inspelning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...