sliverr Postat 22 maj 2005 Dela Postat 22 maj 2005 Tjena alla glada! Jag satt och funderade på ifall man skulle ta och införskaffa sig en skivpress, så jag satte mig ner framför datorn och började söka men hittade dessvärre ingen vettig information om vart man ska vända sig eller vad en komplett setup skulle kunna kosta. så nu vänder jag mig till er här på forumet om ni har svar på min fråga 😳 MVH /Alex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 22 maj 2005 Dela Postat 22 maj 2005 Välkommen! Vad är det du skall pressa? Vinyler eller cd? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sliverr Postat 23 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 23 maj 2005 (redigerat) Det är vinyler som ska pressas...men har fortfarande inte hittat någon information 😏 Redigerat 23 maj 2005 av sliverr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 23 maj 2005 Dela Postat 23 maj 2005 estrad kan göra det för några hundra per skiva. Sen finns det en graverare från vestax: Hos Luthman kostar den 105 lax Ja, äntligen kan jag lägga över mina mp3 till vinyl! 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 23 maj 2005 Dela Postat 23 maj 2005 estrad kan göra det för några hundra per skiva. Sen finns det en graverare från vestax: Hos Luthman kostar den 105 lax Ja, äntligen kan jag lägga över mina mp3 till vinyl! 🙂 Observera att det i båda fallen handlar om acetatskivor, s k dubplates. Håller för 10-15 spelningar, sen är dom utslitna. En riktig vinylpress är nog inget man köper på Estrad. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 23 maj 2005 Dela Postat 23 maj 2005 Ja, äntligen kan jag lägga över mina mp3 till vinyl! 🙂 lätt bästa kommentaren på läääänge!! Cheers 3Max Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 23 maj 2005 Dela Postat 23 maj 2005 En riktig vinylpress är nog inget man köper på Estrad. 🙂 och vill man som Dumb Dan, köra hardcorestilen, så köper man en Neumann VMS 70. Så har man sin mastervinyl. Sen får du köpa några maskiner som kan pressa upp vinylen shrlalala så har man sin skiva Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 23 maj 2005 Dela Postat 23 maj 2005 Tycker mer att det ser ut som en fabrik där man tillverkar gravstenar... Fast du kanske syftade på stenkaka? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 23 maj 2005 Dela Postat 23 maj 2005 (redigerat) dubbelpost Redigerat 23 maj 2005 av maxmaxmax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 23 maj 2005 Dela Postat 23 maj 2005 Tycker mer att det ser ut som en fabrik där man tillverkar gravstenar... Fast du kanske syftade på stenkaka? du har säkert rätt. Jag sökte på factory.jpg Ska man vara mindre ljugig ser maskinerna ut såhär: Mastervinylpressaren nedanför är däremot sanning och äkta. Neumann VSM 70. Om du nu inte ville ha ful-vinyl från estrad då. Däremot vet jag om en cd-fodrals-tryckningsmaskin som står övergiven i hultsfred. Det kanske är något, om du nu har en sån obotlig aptit för skivpress? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sliverr Postat 23 maj 2005 Trådstartare Dela Postat 23 maj 2005 (redigerat) tack för alla svar..... men jag vet fortfarande inte vart jag ska vända mig.. men det ser dyrt ut 😉 Redigerat 23 maj 2005 av sliverr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 23 maj 2005 Dela Postat 23 maj 2005 men jag vet fortfarande inte vart jag ska vända mig.. Gubbarna som har maskinerna ovan driver ett presseri ( http://home.swipnet.se/~w-133343/pressing_plant.htm ) På sidan finns telefonnummer och adress. Är du riktigt sugen kanske ett snack med dem hjälper? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
illvaesen Postat 23 maj 2005 Dela Postat 23 maj 2005 Gör inte Cutting Room mastrar också? /David Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PunkMackan (oregistrerad) Postat 24 maj 2005 Dela Postat 24 maj 2005 Gör inte Cutting Room mastrar också? Jo de gör dom. De och lite till. För den nyfikne www.cutting-room.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PunkMackan (oregistrerad) Postat 24 maj 2005 Dela Postat 24 maj 2005 Annars kan man ju höra med "byggelit". Fast då får man ju spånskivor iofs (gubbhumorvarning på den) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 25 maj 2005 Dela Postat 25 maj 2005 Var det någon som såg Wimans när den gick under några år (för några år sen) på ZTV? .. Johan Wimans bisittare Palle experimenterade med att göra limkopior på vinyl; och det funkade faktiskt 😱. /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.