Jump to content
Annons

Är detta bra?  

4 röster

1. 1. Är detta bra?

• Fett!
      1
    • Grymt!
      0
    • cool.
      0
    • okej
      1
    • nje
      0
    • suckie =(
      1

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Ozon

ARTIST/GRUPP: Manne

GENRE: Hiphop

LÅTLÄNGD:ca 2:30

KOMPOSITÖR: jag

PRODUCENT: jag

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,5meg

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: Min ljudklick

alltså låten heter Ozon lyssna och säg va ni tycker... behöver lite tips på hur jag ska göra för att få "fetare" trummor...

Annons
Postat (redigerat)

well..inte min musikstil egentligen men jag tyckte introt lovade fetare trummor än de som kom..trummorna rent spontant har alldeles för mycket hårda frekvenser i sig och tar över hela ljudbilden.

Kick -> Skär runt 120 - 150hz -> dämpar hårdheten en aning

Snare-> går att skära på lite olika sätt, antingen med två, tre band - ganska smala Q-värden och leta upp de köttiga frekvenserna.. hade nog i detta fallet skurit lite diskant också - som i detta fallet gör att Hihatarna inte behöver vara så starka i volym..eventuellt hade jag hade slängt på ett lowshelving och svept upp tills 'fettet' i botten dämpats, men det är kanske en smaksak

Hihaten är på tok för dominant och hård, jag skulle testa samma shelvingtrick och svepa upp till 4 - 5khz... lite beroende på hur du vill ha soundet, får du välja skärningspunkterna därefter.

dämpa sedan reverbet - hiphop /R&B för mig är stort, fett och torrt.

Gör du på rätt sätt kommer du få en fet och väldigt transparent trummix och dessutom få mycket plats för eventuell sång /rap.

..sen finns det lika många sätt att behandla trummor som det finns kalsonger i världen, så testa dig fram...

en tumregel: se till att du har riktigt bra och feta utgångssamplingar om du vill ha ut ett fett trumsound... så sparar du tid, svett o hårstrån

lycka till

Redigerat av demoniqus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.