Jump to content
Annons

Betyg  

7 röster

1. 1. Betyg

• 1. Dåligt
      0
    • 2.
      2
    • 3.
      2
    • 4.
      1
    • 5. Bra
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN:Numb

ARTIST/GRUPP:(parentes)

GENRE:Rock/pop/triphop

LÅTLÄNGD: 3:06

KOMPOSITÖR:Henrik Hagström

PRODUCENT:Kristoffer Sundberg

EV. MEDVERKANDE:Kristoffer Sundberg: Kör och klaviatur. Henrik Hagström: Sång, gitarr och bas. Erik Hagström: Kör, trummor och slagverk.

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.55MB

STATUS: Färdig demo. Dock ej mastrad.

LÅTLÄNK:

Detta är andra låten från vår nyinspelade demo. Lite annorlunda låt uppbygnad med bara en refräng.

Annan kompositör och annan sångare än på förra låten vi slängde upp.

Återigen.. kom gärna med synpunkter på låten, men också på produktionen.

Hejhej!

Redigerat av Stolle
Annons
Postat

Ingen som känner för att komma med lite åsikter? Hade vart roligt att få lite feedback på denna.

Funkar det att bara ha en refräng i låten?

• 3 månader senare...
Postat

Hej hej kära studiovänner!

Jag har nu gjort en ny mix av denna låt efter lite tips från olika håll.

Jag har uppdaterat min första post med bägge versioner.

Vad tycker ni blev det bättre? Håller låten? Kommer vi att bli så rika och uppskattade att vi kan säga upp oss från Posten? :rolleyes:

/Kristoffer

Postat
LÅTNAMN:Numb

ARTIST/GRUPP:(parentes)

GENRE:Rock/pop/triphop

LÅTLÄNGD: 3:06

KOMPOSITÖR:Henrik Hagström

PRODUCENT:Kristoffer Sundberg

EV. MEDVERKANDE:Kristoffer Sundberg: Kör och klaviatur. Henrik Hagström: Sång, gitarr och bas. Erik Hagström: Kör, trummor och slagverk.

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.55MB

STATUS: Färdig demo. Dock ej mastrad.

LÅTLÄNK:

Detta är andra låten från vår nyinspelade demo. Lite annorlunda låt uppbygnad med bara en refräng.

Annan kompositör och annan sångare än på förra låten vi slängde upp.

Återigen.. kom gärna med synpunkter på låten, men också på produktionen.

Hejhej!

Halobalooba!

En riktigt skön låt! Jag gillar den entoniga och ödesmättade stämningen i den. Vad jag tycker skulle kunna förbättras något är produktionen. Den känns lite för genomarbetad (fast många gillar ju det) och skulle kunna göras skitigare. Framför allt trummorna tycker jag är för tillbakahållna och komprimerade.

Postat

Tack för att du tog dig tid att lyssna. 😄

Du kan ha en poäng när det gäller trummorna. Jag har ganska mycket gate på pukor och virvel.

Kanske att man skulle göra en lite råare trummmix med lite mer läckage för att ge låten lite mer karaktär.

Värt att testa iallafall...

Postat (redigerat)

jes, håller med om att känslan är finemang. Men vart är pukorna!? UPP med rummet, ambiensen på trummorna och skita till det! Funkar klockrent att bara ha en refräng. Det bygger ju upp till den på nåt sätt. Men mer trummor, nu är det lite som en upp och nedvänd pyramid om du fattar 😛

*EDIT* Såg till inlägg nu och väntar med spänning på en lite ruffigare mix. Framförallt på trummorna. testa att lägga en distdubb på sången svagt i bakgrunden, vore koolt tror jag.

Redigerat av Eliasson
Postat

Faller in i kören, mer skit på trummorna. Sången känns ganska dränkt i refrängen också, svårt att höra vad som sjungs. Allmänt kan ni nog ta bort lite delay på sången, tror den skulle passa bättre som lite "garage" i den här låten.

Postat

Skön känsla i låten.

jävligt bra röst dock. Tycker om den.

Tycker rösten ska höjas lite i vissa delar av låten, men annars är det tummen upp!

Jävligt skönt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.