MarcusRombo (oregistrerad) Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 LÅTNAMN: Farewell ARTIST/GRUPP: Granny Dee GENRE: Dub LÅTLÄNGD: 04.18 PRODUCENT: Marcus Rombo INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 128kbps STORLEK: 3,94 mb STATUS: Färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Är första gången jag gör något liknande. Tycker folk om denna så kommer jag jobba hårt på en hel EP. Peace
Mannex Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 Jag hör ju till den skaran som anser att dub skall bygga på reggae och inget annat. Jag har inget emot digi-dub och uk steppers dub men som sagt, det skall vara reggae i grund och botten. Detta hamnar väl någonstans mittemellan. Det är riktigt skönt och rytmerna finns där. Har lite svårt för "luddigheten" bara, och saknar attacken. Lite för tillbakalutat i min smak. Men produktionen är bra och ljuden härliga! 😱
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 Jag hör ju till den skaran som anser att dub skall bygga på reggae och inget annat. Jag har inget emot digi-dub och uk steppers dub men som sagt, det skall vara reggae i grund och botten. Detta hamnar väl någonstans mittemellan. Det är riktigt skönt och rytmerna finns där. Har lite svårt för "luddigheten" bara, och saknar attacken. Lite för tillbakalutat i min smak. Men produktionen är bra och ljuden härliga! 😱 Det var sådan där kritik jag hade hoppats på 🙂 Jag har inte försökt göra "klassisk" dub, anser att det är dumt att göra något som så många andra gjorde skitbra förr i tiden. Sen var det ett mål från början att göra den väldigt deep och tillbakalutad, som du uttrycker det. 🙂 Tack.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.