Jump to content
Annons

Betyg?  

2 röster

1. 1. Betyg?

• 5
      0
    • 4
      0
    • 3
      0
    • 2
      0
    • 1
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN: Sing it Again

* ARTIST/GRUPP: Alameda

* GENRE: Power Pop

* LÅTLÄNGD: 2:30

* KOMPOSITÖR: Alameda

* PRODUCENT: Alameda

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4,7 mb

* STATUS: Demo

* LÅTLÄNK:

Den här låten har varit uppe på detta forum för ca ett halvår sedan. Nu har den lite nya pålägg och är ommixad.

Tyck till speciellt om mixningen, men även om låten som helhet.

Tack på förhand!

Redigerat av Säv
Annons
Postat

Hej

Första och sista delen med gitarr slingan e bäst i låten, påminner om nån amerikansk high school film...

I övrigt kan det jobbas lite på sången som e falsk på vissa ställen. Satsa på lite mer tryck från magen eller nått så att det blir mer kraft i den.

sista gitarr nedgången stämmer inte riktigt harmoniskt eller om det e basen, nått av det.

låten i sig e helt ok, framförallt refrängen

/zeb

Postat

Spännande 🙂. Jag hade nog höjt volymen på sången och försökt få till lite närhet... nu låter det så avlägset . Gitarren som ligger i vänster öra;) känns nära lite av den känslan vill jag ha i sången. Undrar lite vad som bär upp låten gitarrerna eller sången, jobba lite på att få till ett tydligare "skelett" i låten. Versen kändes lite tråkig andra gången, hade blivit lite roligare om du slängt in någon ny liten slinga som gav lite variation för att känna att låten går framåt. Sedan undrar jag vad gitarren höll på med i höger öra 😏 på slutet för det kändes så fel så jag undrar om det kanske tom var meningen. Det kanske ger en extra dimension när man lyssnat på den några gånger...

Avslutningsvis vill jag ju också säga att det är en helt ok låt, häftigt arr som kan bli lite bättre.

Postat

Bra låt och bra arrangerat! Men fram med sången och bak med gitarrerna. Jag tycker dessutom att allting låter lite för torrt... Gitarrljuden är lite för o-organiska och "plastiga" för min smak och handklappen skulle kunna dubbleras.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.