browno Postat 20 maj 2005 Postat 20 maj 2005 (redigerat) Halloj. Jag tänkte dela med mig av två stycken rocklåtar. En var uppe på forumet för några veckor sedan i en halvklar mix-version. Mitt in mixningen krashade dock datorn men nu är my mac back on track så jag tänkte slänga upp dessa låtar och hoppas på lite konstruktiv kritik. Jag har egentligen aldrig mastrat förr var inte blyga för att klaga på masteringen. Då jag bara har 2 kanaler på mixerbordet blev inte trumminspelningen så superbra och det är svårt att göra någonting åt det nu, men har ni tips på hur detta kan göras bättre så blir jag väldigt glad. Sen undrar jag om introt på den låten som tillsvidare får heta "hidden" är dåligt eller inte? (det råder lite delade meningar i bandet) LÅTNAMN: Hidden under a surface och reaction ARTIST/GRUPP:overboard GENRE:rock (lite punk) INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STATUS: ganska färdigt Lite långsammare och rockigare: Your browser does not support the HTML5 audio tag Lite snabbare och punkigare Your browser does not support the HTML5 audio tag ändrat: Fan nu bröt jag mot demopostnings reglerna, försökte slänga in lite info iaf Redigerat 20 maj 2005 av browno
browno Postat 20 maj 2005 Trådstartare Postat 20 maj 2005 nån måste väl vara sugen på lite rockmusik så här framåt fredagskvällen!?
Eliasson Postat 20 maj 2005 Postat 20 maj 2005 Hehe...jajamän....kungligt! skönt svettigt trumljud tycker jag. men...vart är bottnen i kicken? och basen? bra låt! /E *edit* endast lyssnat på "den lugnare" som gick snabbt så in i helvete 🙂
browno Postat 20 maj 2005 Trådstartare Postat 20 maj 2005 haha, jo jag kom på att den kanske inte skulle klassas som lugn egentligen "tung" kanske är ett lite bättre ord. Det är möjligt att jag skar bort lite för mycket i basregistret där jag tyckte det var aldeles för mullrigt ett tag...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.