Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Halloj. Jag tänkte dela med mig av två stycken rocklåtar. En var uppe på forumet för några veckor sedan i en halvklar mix-version. Mitt in mixningen krashade dock datorn men nu är my mac back on track så jag tänkte slänga upp dessa låtar och hoppas på lite konstruktiv kritik.

Jag har egentligen aldrig mastrat förr var inte blyga för att klaga på masteringen. Då jag bara har 2 kanaler på mixerbordet blev inte trumminspelningen så superbra och det är svårt att göra någonting åt det nu, men har ni tips på hur detta kan göras bättre så blir jag väldigt glad.

Sen undrar jag om introt på den låten som tillsvidare får heta "hidden" är dåligt eller inte? (det råder lite delade meningar i bandet)

LÅTNAMN: Hidden under a surface och reaction

ARTIST/GRUPP:overboard

GENRE:rock (lite punk)

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STATUS: ganska färdigt

Lite långsammare och rockigare:

Lite snabbare och punkigare

ändrat:

Fan nu bröt jag mot demopostnings reglerna, försökte slänga in lite info iaf

Redigerat av browno
Annons
Postat

Hehe...jajamän....kungligt!

skönt svettigt trumljud tycker jag. men...vart är bottnen i kicken? och basen?

bra låt!

/E

*edit* endast lyssnat på "den lugnare" som gick snabbt så in i helvete 🙂

Postat

haha, jo jag kom på att den kanske inte skulle klassas som lugn egentligen "tung" kanske är ett lite bättre ord. Det är möjligt att jag skar bort lite för mycket i basregistret där jag tyckte det var aldeles för mullrigt ett tag...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.