Eliasson Postat 20 maj 2005 Postat 20 maj 2005 Halloj, Nu sitter jag med det angenäma problemet att testa ut en ny preamp till våra Brauner Phantoms. Har testat neve´s 1073 och Grace 206 tror jag den heter. Samt ART´s digitala stereo preamp. Har i nuläget en gammal brusig ART MPA och en TLaudio 5051. Har testat de flesta focusrite men vill bara betala för förstärkningen då jag aldrig har tid för soundcheck annat en typ 10 sekunder innan jag ska spela in. Alltså inga channelstrippar. Min fråga är om någon här möjligen har testat amek´s 9098? har själv testat den med en U87 ´a och då upplevde jag 9098 ´an som ganska hård. Eller egentligen bör jag fråga, ni som använder Brauner mikrofoner, vilka preamps kör ni? Lyssnar i just nu Genelec 1030 snart 8040 samt EVENT 20/20BAS Trevlig helg! /E
joachime Postat 20 maj 2005 Postat 20 maj 2005 Jag har använt en 9098 EQ för att spela in akustisk gitarr med en TLM103. Upplevde grundljudet som klart och krispigt. Kanske aningen hårt i mellanregistret. Min subjektiva uppfattning av U87'an är att den är hårdare än TLM103 så att kombinera den med 9098 blir kanske lite för hårt. Hur tycker du 1073 (orginal eller klon?) och grace funkade till Brauner?
Eliasson Postat 20 maj 2005 Trådstartare Postat 20 maj 2005 Hur tycker du 1073 (orginal eller klon?) och grace funkade till Brauner? jorå, den funkar bra, 1073 ´an låter lite odistinkt tycker jag. orginalet är det som jag testat. Grace har jag bara testat maskinbruset på än så länge. men jag kan få tag på 9098 billigare än grace så det är därför jag e sugen på den.
BackHand Postat 20 maj 2005 Postat 20 maj 2005 Jag har använt en 9098 EQ för att spela in akustisk gitarr med en TLM103. Upplevde grundljudet som klart och krispigt. Kanske aningen hårt i mellanregistret. Min subjektiva uppfattning av U87'an är att den är hårdare än TLM103 så att kombinera den med 9098 blir kanske lite för hårt. Hur tycker du 1073 (orginal eller klon?) och grace funkade till Brauner? Ser att du har ett UAD-1, samma här. Hur tycker du plugagrna i UAD-1 håller sig emot orginalen? Hur bra tycker du pluggarna håller sig med hårdvara?
Henrik Andersson Vogel Postat 21 maj 2005 Postat 21 maj 2005 (redigerat) Har inte testat 9098 själv, men mitt intryck från andra är att den är lite "vanilj"…gör sitt jobb, men inget speciellt. Vill du köra Nevedesignat har ju den gode Rupert startat nytt, och första produkten är en tvåkanals preamp som kostar förvånansvärt lite. Checka! Något säger mig att priserna på Neve-kloner kommer att rasa... Hälsningar /Henrik Redigerat 21 maj 2005 av Vogel
Eliasson Postat 23 maj 2005 Trådstartare Postat 23 maj 2005 Har inte testat 9098 själv, men mitt intryck från andra är att den är lite "vanilj"…gör sitt jobb, men inget speciellt. Vill du köra Nevedesignat har ju den gode Rupert startat nytt, och första produkten är en tvåkanals preamp som kostar förvånansvärt lite. Checka! Något säger mig att priserna på Neve-kloner kommer att rasa... Hälsningar /Henrik ARGH...... Nu har jag ju redan beställt 2st 9098 or!!! 😉 jaja, Braunern ju mjuk som än fjortisrumpa så det kommer nog att bli bra...!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.