Jump to content
Annons

Technicality

Det här blir  

10 röster

1. 1. Det här blir

• 1 Känga i röva
      0
    • 2 Trasiga kängor
      1
    • 3 Vanliga kängor
      4
    • 4 Kängor och en mosbricka
      4
    • 5 Extatiskt hoppande kängor
      0

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Technicality

* ARTIST/GRUPP: Arete

* GENRE: EBM

* LÅTLÄNGD: 3:56

* KOMPOSITÖR: Arete

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 5.5Mb

* STATUS: Färdig

* LÅTLÄNK:

Har lite tråkigt såhär på nattkvisten, så fick för mig att lägga upp en låt jag gjorde förra sommaren för slakt :-) En EBM-aktig historia med ganska kaos-artad bas och mörka voxaler. Kanske inte den mest perfekta produktionen, men jag har lärt mig lite sen dess :-) Alla kommentarer som vanligt välkomna, både ros som ris. Jag tål både att smekas medhårs och piskas med grovsaltspiskan så var inte rädda för att kommentera :rolleyes:

Dela på andra sajter

Annons

Är fortfarande lite manglad efter den förra. Detta är ju mer lyssningsbart då.

Tycker inte sången håller. Sångljuden är inte så fräcka som de borde vara speciellt inte i wailpartierna (Oiiiooaaoowoow). Lite falskt låter det nog också. Ljudeffekterna gör det bara muffligare. Var är diskanten?

Låten är tung annars. Kan bli mycket bra. 😮

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...

Denna låt kommer att transformeras en gnutta snart... iom att den ska transformeras till en hårdvaruversion för en kommande livespelning :-D

Tack för kommentarerna egghuvvet, glömde helt bort att svara när jag lagt upp den här :-) 'Wailpartierna' är ordet technicality destruktivt timestretchat i Cubase och med en LFO på det, tycker personligen om just den delen (mycket operfekt). Det jag är mest onöjd med är nog trummorna. Kick och snare låter ganska bra, resten låter mest kräk såhär i efterhand :-)

Dela på andra sajter

Bra låt!!

Ljudet kan nog jobbas med! FAst jag e bland de felaste personera att uttala mig om detta. Omdet var jag som fingrat ihop låten hade det låtit ljuddämpad kakburk om alltihopa!

Dela på andra sajter

Jag tycker allt håller. Men håller med egghuvudet i en del.. Sången känns lite falsk å sådär.. Men resten är bra. 😉 Jag hade kunnat ha det här i skivsamlingen, men sången kanske kan ändras. Lite, lite, lite mer jobb med ljudet, diskant.. Och de där percussiongrejerna.. Vet inte riktigt med dem..

Men bra, absolut. Skön stämning och bra pump. 🙂

//smulan

Dela på andra sajter

Vocalsen låter inte helt hemma, men påminner starkt om Covenant ihop med resten. Rösten är lite dränkt av allt annat i mixen. Kunde nog tagit med mer av de övre registren i sången. Sedan vet jag inte riktigt heller vad jag tycker om den där tokiga smutsiga basen. Den har både för och nackdelar, har inte hört det ljudet ofta förr vilket är ett plus, å andra sidan så tycker jag den är lite jobbig att lyssna på.

En vanlig känga får du, lite allmän städning så byter du nog upp dig.

Dela på andra sajter

Tackar och bugar för kommentarerna :-D

Sång (har jag fått för mig) har jag blivit bättre på sen jag gjorde den här, fått lite bättre kontroll och säkerhet. Skulle också ha tagit med mer av diskaten i sången helt klart, men jag hade någon dum idé om att det skulle låta 'mörkt' eller nåt sånt, och klippte bort massor av diskant. Med tanke på att det var andra (kanske tredje) försöket på sång (både sjungandet och produktionen på den) så känner jag mig rätt nöjd :-)

Livespelningen av den kommer antagligen att spelas in, så den kommer antagligen ut här när den är klar :-)

Dela på andra sajter

Det är jättebra! Blir lite rädd när jag hör låten bara, för den känns farlig. Lite Clan of Xymox men denna låt ligger mer i överläge gentemot sina fiender än vad Xymox låtar gör. Är mer hotfull. Inget att lyssna på när man känner sig ängslig. Den har en imponerande sprängstoffakttor.

Dela på andra sajter

Oj, du vill gärna vara en hård och tung kille, men du låter mer som killen som har korvmojjen i Ljungby (en grej som förstås endast av de riktigt insatta). Du behöver fixa sången så att den låter brutal. Du kanske skulle använda en formantgrunka av något slag och lägga på stämmor.

Dela på andra sajter

@Fredrika: Kul att du gillade den. Har dock aldrig hört clan of xymox vad jag vet, måste lyssna på dom nån gång :-)

@andypandy: Jag vet inte... brutal sång var inte det jag var ute efter när jag gjorde den, snarare skulle jag vilja vara en bättre sångare så jag kunde lägga den ännu mer bakåtlutat. Vad gör en "formantgrunka" för nånting, kanske kan vara något användbart i framtiden :-)

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.